Monday, March 17, 2008

iPod'la beyaz, Starbucks'la da kahverengi otomobil moda oldu

Ebru Elçi
107604090

Otomobiller tüketicilere adeta renk cümbüşü sunarken otomobil severlerin dünyasına da ışık tutuyor. Renk tercihlerinden iş kolik mi, tutkulu mu, gösteriş düşkünü mü, agresif mi olduğu anlaşılan otomobil severler en zor kararı renk belirlerken veriyor. Beyaz renkli 'iPod'ların tüm dünyada sade, şık ve minimalist tasarımı ile adından söz ettirerek bir renk akımı oluşturmasından etkilenen otomotiv dünyasında beyaz artık en popüler renk. Yıllardır gümüş renge evet diyen otomobil severler artık beyazı tercih ediyor. Toplumsal statüsüne önem veren dışa dönük insanların tercihi olan beyaz renkli oto sayısındaki artışı fark etmemek mümkün değil. Bir tüketici ürünü olan 'iPod' ile yayılan beyaz renkten sonra bir başka son moda renk de artık otomobil severlerin gözdesi oldu, kahverengi ya da kakao kahvesi. Otomotivcilere göre kahverengi akımının mimarı ise Starbucks ve onun yarattığı kahve trendi. 80'li yıllardan beri otomotiv endüstrisinde toprak, çamur ve kirliliği anımsattığı için pek gözükmeyen kahverengi Starbucks ve kahve patlamasının etkisiyle artık moda olma yolunda. Bazı modellerinde kahverengi otoları üçte birden fazla satan GM yetkililerine göre Starbucks akımı otoda kahverenginin intikamı olarak adlandırılıyor. Geçen ay DuPont tarafından yayınlanan 'Renk Popülaritesi Raporu'na göre ise yedi yıllık birinciliğinin ardından serinkanlı 'cool' kişilerin tercihi gümüş, beyaz renk ile girdiği zorlu rekabetten mağlup çıkmıştı. Rapora göre Kuzey Amerika'da beyaz renk lider, Japonya ve Meksika'da ise beyaz renk tercihi artıyor. Beyaz, gümüşten fazla tercih ediliyor. Avrupa'da ise genelin aksine agresif kullanıcıların rengi siyah hâlâ lider.

Kaynak: Sabah Gazetesi, 17 Mart 2008

1 comment:

Marketers discussing marketing & markets said...

Starbucks ve Apple iPod'un trendy birer marka olmalarından dolayı, günlük yaşantımızdaki etkileri otomobil seçimlerimize kadar gidiyor. Belli alışkanlıklar tercihlerimize yön verirken etkili olabiliyor. Ve bu araştırma markaların etkileşiminin de güzel bir kanıtını sunuyor.

Ebru ELÇİ 107604090