2002 yılında ÜNİTİM Holding tarfından Türkiye’ye getirilen İtalyan GAS giyim firması isim tescilini gerçekleştiremediği için ülkeyi terk etmek zorunda kaldı.
Marka tescili bir markanın kendini koruyabilmesi için en önemli unsurlardan biridir. GAS firması Türkiye pazarına girerken es geçmiş olduğu isim tescili araştırması ; hızla büyüdüğü bu ülkede hiç beklenmedik bir şekilde kepenkleri tümüyle kapatmasına sebep oldu.
17 sene once ŞIK KOT isimli giyim firması tarafından alınan isim hakkına rağmen kurulan ve gönderilen ihtara rağmen faaliyetlerine devam eden GAS’ı dava eden ŞIK KOT 3,5 yıllık dava sonunda kazanan taraf oldu.
İsim tescili konusunda firmaların hacimleri , kulisleri veya ciroları kesinlikle ayırt edici bir özellik taşımamaktadır. Her firma bir ülkeye girmeden evvel kendi markasının tescili için gerekli araştırmaları yapması gerekmektedir. Aksi halde bu örnekte de görüldüğü üzere maddi kayıba ilaveten prestij kaybıda kaçınılmaz olur.
www.referansgazetesi.com/haber.aspx?HBR_KOD=75526&KTG_KOD=179 - 33k -
106604201
Monday, January 7, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment