LG, pazarlamasını değiştirip marka kimliği oluşturacak
Cep telefonu, LCD televizyon ve dizüstü bilgisayar olmak üzere üç alana odaklanma kararı alan şirket, pazarlama ve tanıtım faaliyetleri için 10 milyon dolarlık yatırım yapacak.
Son olarak güvenlik sistemlerinde iş ortağı Alerta ile Güney Kore dışındaki ikinci üretim tesisini Türkiye’de açan LG, Türkiye’de gideceği strateji değişikliğiyle 2010 yılına kadar tüketici elektroniğinde birinciliğe oynamayı hedefliyor. Güney Koreli firma, Türkiye’deki pazarlama stratejisini değiştirerek, cep telefonu, LCD televizyon ve dizüstü bilgisayara odaklanma kararı aldı. Pazarlama ve tanıtım faaliyetlerini de dağıtıcılarından devralan LG, 10 milyon dolarlık reklam bütçesini bundan sonra kendisi yönetecek.
Pazarlamasını değiştirip marka kimliği oluşturacak
LG’nin reklam ve pazarlama faaliyetlerini de birleştirme kararı aldıklarını da anlatan Andy Kim, gelecek yıl pazarlama aktivitelerini birleştirerek marka kimliği yaratacaklarını vurguladı. Kim, notebook, GSM ve plazma olmak üzere üç ürün kategorisine 10 milyon dolarlık pazarlama ve reklam yatırımı yapacaklarını açıkladı. LG, Türkiye’deki marka imajında da 2008 yılında ciddi değişiklik yapmayı planlıyor. Marka kimliklerinde daha açık olacaklarını ve marka stratejisine odaklanacaklarını kaydeden Andy Kim, LG markasını, yaratıcı, şık ve güvenilir yapmaya çalıştıklarını ve bu imajla genç Türk tüketicisini çekmek istediklerini vurguladı.
Türk tüketicisi satın almada duygusal ve pratik
Türk tüketicisinin çok özel satınalma alışkanlıklarının bulunduğuna da değinen Andy Kim, şu değerlendirmeyi yaptı: "Türk tüketicisi satınalma kararını verirken mantığını çok kullanmıyor. Bazen duygusal, bazen de pratik hareket ediyor. İmajımızı şık ve inovatif şeklinde yaratmak istiyoruz. Türk tüketicisi tasarıma çok önem veriyor. Teknoloji ve ilerlemiş imaj önemli. Ben Asya ve Ortadoğu ülkelerinde görev yaptığım için bu kültüre yakınım. Alışmam zor olmadı."
If LG succeeds to build a strong brand it can differentiate it’s products from the most of it’s competitors. LG already has qualified, high technology products. If the product quality is backed by creatively designed and executed marketing, it’s possible for LG reach it’s market target. It seems that the brand already has a carefully planned strategy and a great deal of long term investment.
By combining it’s marketing activities and creating a total brand strategy LG can emphasize on the a different way of living that the company presents which will create an impact on Turkish consumers. As loyalty and the product image increase with the new strategy, LG can grow it’s market share in Turkey.
Oyku Ozcan
107604019
Monday, January 7, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment