Sunday, October 21, 2007

Kombi konusu daha fazla kafanızı karıştırmasın




İklimsa’da tüketicinin tercihine sunulan kombilerin tanıtım kampanyası, dda (Dream Design Advertising) tarafından tasarlandı. Televizyon filmi, basın ilanı, açıkhava, internet ve radyo mecralarını kapsayan kampanya, kombi konusunda her kafadan bir ses çıktığı ve bu durumun tüketicinin aklını karıştırdığı gerçeğine odaklandı.

Mojo Animation + Visual FX tarafından 3 boyutlu animasyon tekniğiyle üretilen reklam filminde, karanlık fonda herkesin kombi konusunda kendine has fikirleri duyulur. Kulaktan dolma bilgiler, asılsız iddialar, absürd açıklamalar ile birlikte birbirine karışan tesisat boruları, kombiler ve kalorifer petekler ekranda belirir. Bu karmaşa tüketicinin kombi konusundaki kafa karışıklığını açık bir biçimde sembolize eder.

Önce boruların çarpık biçimlerde birbirine eklenmesini görülür. İlerleyen aşamalarda manzara iyice karmaşık bir hal almaya başlar. Her yeni cümleyle ortam biraz daha karmaşıklaşır ve sonunda boruların patlamaya başladığı bir kaos tablosuna şahit olunur. Dış ses izleyicilerin hislerine tercüman olarak “Kafanız mı karıştı?” sorusunu yöneltir ve ardından kombi almak için İklimsa’ya uğramanın yeterli olduğunu hatırlatır. Mesaj, kombi konusunda kafaların karışmaması için konuyu işin uzmanına bırakmanın en doğru çözüm olduğudur.

Kampanyanın taşıyıcı görseli olan boru karmaşası, basın ilanında ve posterlerde de kullanılmıştır. Filmin dış sesi olarak duyduğumuz konuşmalar ise radyo spotunda kullanılmıştır. Böylece, İklimsa’nın kombi konusunda kafa karışıklığına son veren profesyonel tavrının ve konunun uzmanı olduğu iddiasının altı bir kez daha çizilmiş, “Klima ve kombi merkezinden alınır” sloganı da yeniden hatırlatılmıştır.

No comments: