Thursday, October 18, 2007

Mobil pazarlama satışları yüzde 5 artırıyor!

Avrupa’da yeni yapılan bir araştırmaya göre, tüm teknolojik gelişmelere karşın pazarlamacılar tekst mesajlı mobil kampanya yapmayı tercih ediyor, video ve diğer multimedya mesajlarına çekinceyle yaklaşıyor.

Merkezleri Avrupa’da olan ama uluslararası operasyon yapan 50 marka yöneticisiyle yapılan anket sonucunda, pazarlamacıların yüzde 28’inin en az bir kez tekst mesajlı kampanya yönettiği, ancak sadece yüzde 18’inin multimedya mesajlı (MMS) kampanya yaptığı ortaya çıktı.

Pazarlamacıların yüzde 34’ü teknolojinin halen güvenilir olmadığı konusunda hemfikir, yüzde 46’sı ise mobil pazarlamanın rahatsız edici olabileceğini ve müşteriler tarafından spam olarak kabul edilebileceğini düşünüyor.

Ancak Airwide CMO’su Jay Seaton, marka yöneticilerinin yüzde 18’inin en az bir MMS kampanyası yürüttüğüne dikkat çekerek, “Bu rakam önemsiz bir rakam değil. En üst noktaya ulaşmadı ancak hız kazandığını hissediyoruz” diyor.

Geridönüş yüzde 5
Araştırma mobil kampanyaların sonuçlarını da ortaya koyuyor. Kampanya yapan yöneticilerin yüzde 75’i geri dönüş oranının yüzde 5’in üzerinde olduğunu, yüzde 27’si ise satışları yüzde 5’in üzerinde artırdığını belirtiyor.

eMarketer’a göre geçen yıl tüm dünyada mobil pazarlamanın 1.5 milyar dolarlık bir pazar olduğunu, 2011’de bu pazarın 14 milyar dolara ulaşacağını tahmin ettiklerini belirtiyor.
Airwide’ın verdiği verilere göre ise markaların yüzde 32’si 2009 yılında mobil pazarlama bütçelerini yüzde 5 ve daha fazla artırmayı, yüzde 58’i ise bu artışı 2021 yılına kadar yapmayı planlıyor.

http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9400

Poster: Ertug ALAN

No comments: