Sunday, October 21, 2007

Microsoft'tan internetten telefon görüşmesi atağı

Dünyanın en büyük yazılım şirketi Microsoft, internet üzerinden telefon konuşmasına olanak sağlayan "VoIP" pazarında pay sahibi olmayı hedefleyen, şirketler için yeni Office yazılımlarının tanıtımını yaptı.

"Unified Communications" adı altında toplanan yeni yazılımlar "Office Communication Server 2007" ve "Office Communicator 2007", şirketlere; elektronik mesajlarını, anında mesaj göndermeyi ("Communicator" olarak yeniden adlandırılan Windows Live Mesenger’ın profesyonel versiyonu), IP üzerinden ses iletmeyi (VoIP) ve interaktif ajanda ile telekonferans seçeneğini bir araya getirme olanağı sağlıyor.

Microsoft Başkanı Bill Gates, tanıtım amacıyla düzenlenen basın toplantısında yaptığı konuşmada, "yazılım temelli telefona geçişin, daktilodan metin uygulamalı bilgisayar yazılımına geçiş gibi olduğunu" belirterek, değişik yerlerdeki katılımcıların görüntülerinin bir ekrana yansıtıldığı ve sanal toplantı olanağı sağlayan, mikrofonlar ve kameralarla donanımlı "RoundTable" adlı video konferans cihazının tanıtımını yaptı.

Microsoft böylece, bu yeni yazılımlarıyla, Skype veya Vonage gibi internet üzerinden telefon konuşması teknolojisinin (VoIP) önde gelen liderleriyle doğrudan rekabete girerken, bunu iş dünyasının karlı pazarından yapmayı hedefliyor.

Office yazılımının en önemli yeniliği, normal bir büro telefonu aracılığıyla VoIP teknolojisinden yararlanılması ve sesli ya da görüntülü konferans yapılması olarak görülüyor.

Uzmanlar ise Microsoft’un bakir bir pazara girmediği ve Amerikan danışmanlık şirketi Infonetics Research’ün verilerine göre, dünyada bu pazarın 2006’da yüzde 21 artışla 363 milyon dolara ulaştığını belirtiyorlar. Infonetics’e göre, 2010’a kadar bu sektörün faaliyeti yıllık 2 puan artış gösterecek.

Uzmanlar, dünya yazılım devinin ayrıca, şirketleri, hatlarda sorun olması durumunda dahi internet üzerinden ses kalitesini garanti eden Amerikan Avaya ve Cisco, Kanadalı Nortel ve Amerikan-Fransız Alcatel-Lucent şirketlerinin telekom hizmetlerinin yerine, sadece yazılımlara dayalı sistemini kabule ikna etmekte sıkıntı çekeceğini belirtiyorlar.
http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9427

Reçetesiz ilaçların reklam yasağı kalkıyor

Sağlık Bakanlığı, reçetesiz ilaçların reklam ve tanıtım yasağını kaldırmak için harekete geçti. Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) Başkanı Zahid Akman'ın ve ilaç sektörünün desteklediği çalışma çerçevesinde reçetesiz satılan ilaçların listesi çıkarılıyor.

Listenin tamamlanmasının ardından reçetesiz ilaçların tanıtımı gazete ve televizyonlarda serbest hale gelecek. Böylece 1928'den bu yana süren yasak ortadan kalkmış olacak. Reklamcılar söz konusu yasağın kaldırılmasıyla reklam pastasının yüzde 5 büyüyeceğini belirtiyor.

Tanıtımın önündeki engelin kaldırılmasına yönelik iki formül üzerinde duruluyor. Buna göre ya 1928 tarihli yasada değişiklik yapılacak ya da bir yönetmelikle reklam ve tanıtım yasağı ortadan kaldırılacak. İki ay içinde tamamlanması beklenen hazırlıklarda son sözü Sağlık Bakanı Recep Akdağ söyleyecek. Yasağın kaldırılmasına yönelik 1991'den beri çalıştıklarını belirten Televizyon Yayıncıları Derneği Başkanı Nuri Çolakoğlu, bütün Avrupa ülkelerinde reçetesiz ilaç reklamlarının serbest olduğunu ifade etti. Söz konusu yasağın AB'ye uyum çerçevesinde de kaldırılması gerektiğine işaret eden Çolakoğlu, "İlaç tanıtımı, doğru ilaç kullanımını da beraberinde getirecek." dedi.

Sektör için reçetesiz ilaç reklamlarının yayınlanmasının önemine işaret eden reklamcılar, yasağın kalkmasıyla 200 milyon yeni liraya ulaşan reklam hacminin ortaya çıkacağını belirtiyor. Reçetesiz ilaç reklamlarının toplam reklam harcamalarının yüzde 5-8 arasında bir rakama sahip olacağını söyleyen uzmanlar, diğer ülkelerdeki örneklere dikkat çekiyor.

Yasadaki 13. madde değişmeden yasağın kaldırılamayacağını belirten İlaç ve Eczacılık Genel Müdürü Mahmut Tokaç, "Uzun vadede bu yasağın kaldırılması için çalışmamız olacak." diye konuştu. Geri ödemesi olmayan reçetesiz ilaçların tanıtım yasağının kaldırılması taraftarı olduğunu belirten Tokaç, reklama izin verilmesi halinde çıkacak tabloyu da özetleyerek şu uyarıda bulundu: "Bu ilaçlar geri ödemeye dahil edilirse reklam sonucu satışları artacak, dolayısıyla kamunun ilaç harcamaları yükselecek. Geri ödemeden çıkarılması da reçeteli pahalı ilaçlara yönelimi getirecek. Her iki durumda da Sosyal Güvenlik Kurumu'nun yükü artacak."

Reçetesiz ilaçların ilaç harcamalarındaki payı ara ürünler de dahil geçen yıl 416 milyon yeni lira seviyesinde gerçekleşti. Bu rakam 9,5 milyar YTL olan toplam ilaç harcamalarının yüzde 4'üne tekabül ediyor.
http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?ID=4821

poster:Didem Elitok

No comments: