2007 yılının ikinci çeyreğinde yapılan online reklam harcamaları 5 milyar dolara ulaştı. Bu yıl içinde yaklaşık 21 milyar dolarlık harcama yapılması bekleniyor.
Google'ın büyük bir yarıştan sonra DoubleClick'ı satın almasından sonra bütün devlerin birer birer dahil olduğu online reklam pastasının toplam boyutu 5 milyar dolara ulaştı. 2007 yılının ikinci çeyreği için geçerli olan oran Interactive Advertising Bureau ve PriceWaterhouseCoopers tarafından yapılan araştırmanın sonuçları, devlerin neden online reklam ile bu kadar yakından ilgilendiklerini de açık bir biçimde ortaya koyuyor. Bu yılın ilk çeyreğinde online reklam için harcanan para 4.9 milyar dolar seviyelerinde iken, ikinci çeyrekte ise %4'lük bir artış gösterdi. Geçtiğimiz yılki performansa bakıldığında ise %25 civarında bir artış olduğu dikkat çekiyor. 2006 yılının ikinci çeyreğinde ise toplam hacmin yaklaşık 4.1 milyar dolar civarında olduğu hesaplanıyor. Bu yıl içinde online reklam için harcanan paranın ise 20 ila 21 milyar dolar arasında olması bekleniyor.
Internet şirketlerinin mantar gibi bitip, teker teker kuruduğu 2000 yılının sonlarından itibaren düşüşe geçen online reklam harcamaları iki yıl boyunca sürekli düşüş gösterdi. 2000 yılı sonundaki tutar 1.9 milyar dolar seviyesindeyken, 2002'nin üçüncü çeyreğine gelindiğinde ise 2 yıl öncesine göre %30'a varan düşüş dikkat çekiyor. Sonraki dönemde sürekli bir yükseliş gösteren online reklam, yalnızca 2004 yılının üçüncü çeyreğinde bir önceki döneme göre düşüş gösterdi. 2006 yılı içinde online reklama yapılan toplam harcama 17 milyar dolar civarında idi.
http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9394
Poster: Ertug ALAN
Thursday, October 18, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment