Uluslararası Reklamcılık Derneği (IAA) Türkiye Bölümü Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, Türkiye reklam sektörünün 2007 yıl sonu değerlendirmesi ile 2008 yılına ilişkin öngörülerine ilişkin yaptığı basın açıklamasında bu yılın ilk dokuz ayında, geçen yılın aynı döneminde hiç reklam yatırımında bulunmamış 300 yeni reklamverenin ortaya çıktığını söyledi.
Reklamveren sayısı artarken profili de değişiyor
Türkiye’de reklama önem veren kurumların sayısı hızla artarken, markalaşma giderek yaygınlaşıyor. Mecrada yeralan reklamveren ve marka sayılarındaki artış bunu açıkca gösteriyor. Geçen yıl ilk 10 ayda 13,600 olan reklamveren firma sayısının bu yıl aynı dönemde %5 artarak 14,350’ye yükseldiğini görüyoruz. Diğer tarafta, bu sene reklam sektöründeki bu büyümede etkin rol oynayan reklamverenlerin profilinde de bir değişim söz konusu. Bu yıl birçok sektörde artan rekabetle birlikte, yeni oyuncular ortaya çıktı ve rekabette yer bulabilmek için iletişimin, reklamın gücünden önemli ölçüde yararlandılar. Rakamlara baktığımızda değişen reklamveren profilini görebiliyoruz. Mesela Türkiye’nin büyük reklamverenlerinin, ilk 9 aydaki reklam performansına baktığımızda, toplam reklam yatırımları içindeki payının sadece %39 olduğunu görüyoruz. Yine bu firmalar geçen yıldan bu yana toplam mecra reklam yatırımlarını yaklaşık %9 oranında artırdılar. Diğer tarafta 2007 yılında toplam reklam yatırımları içinde payı %61 olan daha küçük ve orta ölçekli kurumlar var ki; bunlar reklam yatırımları sıralamasında en üst sıralarda yer almıyorlar. Bu kurumların 9 aylık dönemdeki reklam yatırımlarına baktığımızda artış oranının %15 dolayında gerçekleştiğini görüyoruz
Kaynak:http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?a=1&id=5105&page=2
Tuğçe Pakakar
Friday, November 30, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment