Deloitte'nin yıl sonu harcamaları araştırmasına göre, Türklerin tüketim alışkanlıkları açısından giderek Avrupalılara benzemeye başladığının ortaya çıktığı bildirildi.
Deloitte Türkiye'den araştırmaya ilişkin yapılan yazılı açıklamada, her yıl yapılan ve özellikle Avrupa'nın yılbaşı döneminde belirginleşen tüketici eğilimlerini ortaya koyan araştırmaya EMEA (Avrupa, Orta Doğu ve Afrika) bölgesinde 15 ülkede 15 bin kişinin üstünde katılımcının yanıt verdiği kaydedildi.
Araştırma sonuçlarına göre, Türklerin özellikle Kurban ve yılbaşının aynı aya gelmesinden dolayı yıl sonu harcamalarına eskisinden daha fazla kaynak ayırmaya başlamasının dikkat çekmeye başladığı belirtildi.
Türk tüketicilerin Avrupa'dakilerden daha iyimser olduğu, yüzde 32'sinin ekonominin istikrarlı olduğuna ve yüzde 17,3'ünün ekonominin büyüdüğüne inanarak Avrupa'ya göre çok daha olumlu bir tablo çizdiğine işaret edilen araştırmada, İrlanda, Hollanda, Belçika, Fransa, İtalya, İspanya, Portekiz ve Kıbrıs'ta ankete katılanların kendi ülke ekonomileri ile ilgili beklentileri düşükken, Türk tüketicilerinin yüzde 42'sinin 2008'de ekonominin az veya çok gelişeceğini düşündükleri aktarıldı.
Mediacat Kasım 2007
YONCA ASLANBAY
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment