Tuesday, January 8, 2008

Arçelik teknomarketlere savaş açtı

Koç Holding Dayanıklı Tüketim Grubu Başkanı ve Arçelik A.Ş. Genel Müdürü Aka Gündüz Özdemir, “Eskiden bakkal-market savaşlardı, elektromarket-bayii savaşlarına döndürmek isteyenler var. Dönmeyecektir. Göreceksiniz bayii sistemi taş gibi ayakta kalmaya devam edecektir. Çünkü beyaz eşya ticareti Türkiye’de bu şekilde dejenere edilemeyecektir. Bayilik sisteminin yüzde 100 arkasındayız" dedi.
Arçelik’in 2007 değerlendirmesinin yapıldığı ve 2008’e yönelik beklentilerin paylaşıldığı basın toplantısında basın mensuplarının sorularını yanıtlayan Özdemir, "Türkiye’de patlama yapan tekno marketler sizi nasıl etkiledi?" şeklindeki bir soruya karşılık, "Olayları o kadar abartmayalım, tekno marketler konusunda bir patlama falan yok. Bu tür mağazaları açanlar, dünyanın her yerinde rollerini güzel oynuyorlar. Reklam yapmak yerine, sansasyon yaptılar. Medya da bunu alıyor her zaman olduğu gibi abartıyor. Adam amacına ulaşıyor. Türkiye’de 100 liraya yapacağı reklamı belki de 5 liraya yapıyor" dedi.
Bayii sisteminin en büyük savunucusu olan Arçelik’in bayii sisteminin en büyük savunucusu olduğunu, toplam işinin yüzde 20’sini elektronik ürünlerin kapladığını dile getiren Özdemir, “Bundan etkilenmemek mümkün değil. Belki de pozitif etkileneceğiz, şu anda geçiş dönemindeyiz. Ama hiçbir şekilde, bizim bir bayiimizin işini tehlikeye sokacak boyutta bir yapılanma olmadığını söyleyebilirim. Önemli olan elektro marketlerin ne kadar beyaz eşya satacağıdır. Biz sistemimizi bundan dolayı bozmayacağız, hiçbir şekilde Beko ve Arçelik markalı beyaz eşyalarını bu firmalara vermeyeceğiz. Bayiilik sistemini sonuna kadar destekleyeceğiz" diye konuştu.
Özdemir, Türkiye’de şu anda bir tekno market ve alışveriş merkezi enflasyonu yaşandığını, kimsenin bu hızı kaldıracak potansiyel olup olmadığını hesaba katmadığını söyledi. Özdemir, hükümetin de bu duruma gereken dikkate göstermediğini savunarak, “Sözüm ona tüketiciyi korurken, Türkiye’nin kalitesiz mallar çöplüğü amacına istenmeyerek hizmet edilmektedir. Buna dikkat etmek lazım. Ucuz mal alınmasına itirazım yok ama tüketici yarın birgün bir problem yaşadığında, bu problemi giderecek ne firmayı, ne yedek parçayı ne servisi bulamadığı zaman kaldırıp o malı çöpe atmak mı daha ucuzdur, yoksa bu hizmetleri veren firmalarla işbirliği kurmak mı daha ucuzdur?" değerlendirmesinde bulundu.
Tekno marketlerin Türkiye’ye çok hızlı bir giriş yaptığını, oysa Türkiye’de iş yapmanın kolay olmadığını vurgulayan Özdemir, şunları söyledi:
“Tabi gelsinler, tüketici de alsın ama asla tüketici istismar edilmesin. Türkiye’nin bu hale gelmesine uzun yıllar emek vermiş, bu kadar istihdam ve vergi sağlayan firmaları bir kalemde bu şekilde değerlendirmek, kötü bir yere koymak doğru değil. Eskiden bakkal-market savaşlardı, şimdi elektromarket-bayii savaşlarına döndürmek isteyenler var. Dönmeyecektir. Göreceksiniz bayii sistemi taş gibi ayakta kalmaya devam edecektir. Çünkü beyaz eşya ticareti Türkiye’de bu şekilde dejenere edilemeyecektir. Bayilik sisteminin yüzde 100 arkasındayız."

Satış kanallarının öneminin bilincinde bir yöneticinin bilinçli, ve uzun vadeli açıklamalarıdır. Ayrıca arçelik bir teknoloji şirketi olduğunun vurgusunu bir süredir yapsada, servis ve bayilik gibi konuların önemli olduğu küçük şehir insanlarına da sizden uzaklaşmıyoruz mesajını vermiştir. Tabiki bu mesajta, fiyat avantajı sağlamasına rağmen, teknomarketlerin müşteri memnuniyetinden uzak oluşunun etkisi de kaçınılmazdır.

107604104

http://www.milliyet.com.tr/2008/01/07/son/soneko25.asp?prm=0,757111650

No comments: