Wednesday, April 23, 2008

Garanti'den Mortgage Çağrı Merkezi

22.04.2008 - 15:35

Esin Ergür
107604230

Garanti Çağrı Merkezi bünyesinde kurulan ekibe, 444 EVİM (444 38 46) tuşlanarak ulaşılabilecek
İSTANBUL - Garanti Bankası, Türkiye'nin ilk ve tek mortgage (tutsat) çağrı merkezini kurdu.
Garanti Mortgage Çağrı Merkezi, Garanti Mortgage Genel Müdürü Cemal Onaran ve Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil'in katıldığı bir toplantıyla tanıtıldı.
Avrupa Kalite Yönetimi Vakfından "mükemmeliyete adanmışlık" ödülünü kazanan Garanti Çağrı Merkezi bünyesinde kurulan ekibe, 444 EVİM (444 38 46) tuşlanarak ulaşılabilecek.
29 kişilik ekiple haftanın 7 günü 24 saat hizmet verecek olan 444 EVİM'i arayan tüketiciler, özel eğitimli ve sertifikalı uzmanlardan tutsat konusunda bilgi alabilecek, farklı ürünlerin karşılaştırmasını isteyebilecek, kredi başvurusu yapabilecek.
Garanti Mortgage Genel Müdürü Cemal Onaran, sektöre ilişkin değerlendirmelerde de bulunduğu sunumunda, 5 yıl içinde 100 milyar YTL'lik büyüklüğü ulaşması beklenen sektörün, milli gelirdeki payının da yüzde 10'a yaklaşacağını öngördüklerini söyledi.
Mortgage Çağrı Merkezi ile Türkiye'de ilk defa tutsat konusunda telefonla, danışma, karşılaştırma, başvurma ve sonuç alma imkanı yaratılacağını anlatan Onaran, "2008'de 80 bin adet çağrı, 2 bin adet kullandırım hedefliyoruz. 2009 hedefimiz 4 bin adet, 2010 hedefimiz 5 bin adet kullandırım" diye konuştu.
Garanti Mortgage Genel Müdürü Cemal Onaran, "Sektörün yüzde 30-35 büyüyerek, yılı 40-41 milyar YTL seviyelerinde kapatacağını düşünüyoruz" dedi.
"Türkiye'de kredi verirken, ince eleyip sık dokuyoruz"

Toplantıda gazetecilerin sektöre ilişkin sorularını da yanıtlayan Onaran, yabancılara mülk satışına ilişkin bir soru üzerine, Kuşadası, Marmaris, Bodrum gibi yerlerde yabancılara yönelik ciddi projeler yapıldığını kaydetti.
Şu anda yabancılara yönelik satışın durduğunu, bunun önünün açılması gerektiğini aktaran Onaran, bu sorunun kısa sürede çözüleceğini düşündüğünü, Türkiye'de bu konuda büyük bir potansiyel bulunduğunu dile getirdi.
Onaran, ABD'deki subprime krizinin Türkiye'yi nasıl etkileyeceğinin sorusuna da, ABD'deki finans kuruluşlarının müşteri kredibilitesini ölçmeden kredi verdiklerini kaydederek, "Biz, Türkiye'de çok ince eleyip, sık dokuyoruz. Ciddi bir kredi süzgecinden geçiriyoruz. Şu anda Türkiye'de böyle bir subprime krizinden söz etmemiz mümkün değil" yanıtını verdi.
Kredi kullandırımına ilişkin bir soru üzerine de Onaran, 2008 yılını ilginç bir yıl olarak nitelendirdi.
Kış aylarının kredi kullandırımının az olduğu dönemler olduğunu ifade eden Onaran, şöyle devam etti:
"Bu yıl ilginç bir üç ay yaşadık. 31 milyar YTL seviyelerinden başladık, Mart sonunu 34 milyar YTL ile kapattık. Neredeyse 4 milyar YTL'ye yakın kredi kullandırılmış durumda. Ama 10-15 gündür hafif çaplı bir durgunluk var. Sektörün yüzde 30-35 büyüyerek, yılı 40-41 milyar YTL seviyelerinde kapatacağını düşünüyoruz."
"Regülasyon zafiyeti yok"
Garanti Bankası Genel Müdür Yardımcısı Ali Fuat Erbil de eve olan talepte son bir aydır azalma olduğunu gözlendiğini, ancak kısa vadede inanılmaz derecede fiyatlar artacak şeklinde bir öngörüleri bulunmadığını söyledi.
ABD'deki krizin detaylarına bakıldığında, ciddi bir regülasyon zafiyetinin olduğunun görüleceğini ifade eden Erbil, Türkiye'de böyle bir zafiyet bulunmadığını kaydetti.
Erbil, nisan ayı itibariyle bireysel ve proje bazlı kredilendirmelerde yüzde 30 civarındaki bir düşüş olduğunu da aktardı.


Yorum:

İyi bir düşünce ancak mortgage sistemine yabancı olan Türkiye için biraz erken. Çünkü önce mortgage sistemini oturtmak ve bunu insanlara benimsetmek gerekiyor. Türk halkı ekonomik dalgalanma nedeniyle uzun vadeli borçlanmaya pek sıcak bakmıyor. Ayrıca şu an Dünya’da yaşanan mortgage krizinden dolayı insanların talep göstereceğini düşünmüyorum. Tabi ki Garanti’nin yaptığı Çağrı Merkezi, Türk halkını bilinçlendirmek adına iyi bir proje.

Referans:
http://www.dunyagazetesi.com.tr/haber.asp?id=7216&cDate=

No comments: