Tuesday, October 23, 2007

‘Örgü kafe’ devri başlıyor



‘Örgü kafe’ devri başlıyor Nako yünleri, durgunluk yaşayan pazarı canlandırmak için ‘örgü kafe’ler açıyor. Ay sonunda Lüleburgaz’daki açılacak ilk kafeyi Beşiktaş ve Bakırköy izleyecek.
İNTERNET kafelerden sonra şimdi de sıra örgü kafelere geldi. Küresel ısınma ve yaz dönemi nedeniyle durgunluk yaşayan el görgü yünleri pazarının canlanmasını hedefleyen ve Nako markasıyla tanınan Ormo Yün’ün Yönetim Kurulu Başkanı Adnan Öcalgiray örgü kafeler açacaklarını söyledi. Benzer örneklerin Avrupa ülkelerinde olduğunu kaydeden Öcalgiray ‘Biz de hanımların örgü örüp vakit geçireceği örgü kafeleri açmayı düşünüyoruz. İlkini bu ay sonunda Lüleburgaz’da açacağız. Örgü kafede ürünler de sergilenecek ve satılacak. Kadınlar çaylarını kahvelerini içerken örgü de öğrenecek’ dedi. Örgü kafeleri franchising olarak yaygınlaştırmayı düşündüklerini ifade eden Adnan Öcalgiray, Lüleburgaz’dan sonra Bakırköy ve Beşiktaş’ta da örgü kafe açmayı düşündüklerini kaydetti. Yeni dönemde bol çeşit ve renkte ürünler çıkardıklarını, internet sitelerini daha detaylı hale getirerek internetten de satış yapmayı planladıklarını anlatan Öcalgiray ‘Teknoloji içeren ürünler de yapıyoruz. Romatizmaya iyi gelen bakırlı iplik yapacağız. İçinde bakır muhteva eden iplik. Bunu ABD pazarı için yapıyoruz, orada talep var’ diye konuştu.
ÇİN’DE NAKO MARKA YÜNLER SATILIYOR, ÖCALGİRAY,
Ormo’nun yıllık konsolide cirosunun 70 milyon dolar olduğunu, bunun yarısını ihracat oluştururken, ciro rakamları içinde el örgüsü yünlerinin payının yüzde 80’i bulduğunu vurguladı. Bu sene Çin’e de mal sattıklarını ifade eden Öcalgiray ‘Nako etiketli bir ürünümüz Shangay’da satılmaya başlandı. Çin’in ucuz tarafının yanında üst gelir grubu da var. Çin’in üst gelir grubu İtalya’dan da iplik alıyor, ilk defa bu sene biz de sattık’ dedi.
YORUM;HEDEF KİTLEYE DOĞRU BİR BİÇİMDE YAKLAŞILMIŞ YARATICI VE STANDARTLARIN DIŞINA ÇIKILMIŞ BİR FİKİR.HEM HEDEF KİTLE SOSYALLEŞTİRİLMESİ VE ÜRÜNÜN DAHA ÇOK TÜKETİLMESİNİ SAĞLAYACAK BİR FİKİR OLMUŞ.AYRICA İHRACAT VE İTHALATININ DA ARTIRDIĞINI GÖRMEK BU ÜRÜNÜN AKILLARDA DAHA ÇOK KALMASINA NEDEN OLACAKTIR.ÜRÜNÜ FARKLILAŞTIRMAK MÜMKÜN OLMADIĞI HALDE BU FİKİRLE ÜRÜN BAŞKA BİR BOYUTA TAŞINMIŞTIR.TÜKETİMİNİ ARTIRILMASI OLASIDIR.
http://www.pazarlamaturkiye.com/component/option,com_fireboard/func,view/id,1057/catid,49/
Poster:Tuğçe Sezer

No comments: