Thursday, October 18, 2007

Türkiye hangi markaları tercih ediyor?

Bayramlar, özel günler ve tatil dönemleri en çok alışveriş yapılan zamanlar. Sağlıklı yaşam portali ailem.com, Türkiye'deki tüketicilerin alışveriş tercihlerini araştırdı. www.ailem.com adresli sitede yapılan anketle; giyimden beyaz eşyaya, otomobilden cep telefonuna, mobilyadan prezervatife kadar pek çok ürünle ilgili tercih edilen markalar belirlendi.
1.500 kişinin katıldığı bu geniş kapsamlı ankete göre, Türkiye'nin marka tercihleri şöyle:

Giyimin Lideri LC Waikiki
Yapılan anketle, Türkiye'de tüketicilerin giyimde en fazla tercih ettiği markanın LC Waikiki olduğu belirlendi. Katılımcılardan yüzde 36 oy alan LC Waikiki'yi yüzde 16 ile Koton izledi. Mango ve Zara yüzde 7 oy ile 3'üncülüğü paylaştı. Mudo yüzde 4, Benetton yüzde 3, Lacoste, Tommy Hilfiger ve Vakko ise yüzde 1'lik kesimin tercihi oldu. Ankete katılanlardan yüzde 25'i ise bu soruya listede yer almayan diğer markalar şeklinde yanıt verdi.

Cep Telefonunda Nokia Açık Ara Önde
Yaşamımızın vazgeçilmezlerinden biri haline gelen cep telefonunda ise yüzde 63 ile Nokia açık ara ile zirveye oturdu. Her geçen yıl katlanarak büyüyen bu pazarın diğer büyük oyuncularından Samsung yüzde 22, Sony Ericsson yüzde 6, Motorola yüzde 4 oy aldı. BenQ ve Sagem yüzde 1'lik oy oranlarıyla tercih edilen diğer markalar oldu. Ankete katılan her 100 kişiden 3'ünün tercihi ise diğer markalardan yana oldu.

Epilasyon Aletinde Braun, Tıraş Makinesinde Philips
Erkeklerin ve kadınların vazgeçilmez kişisel bakım ürünleri olan epilasyon aleti ve tıraş makinelerinde ise Braun ve Philips en tercih edilen markalar olarak belirlendi.
Epilasyon aleti markaları arasında Braun her 100 kişiden 59'unun oyunu alarak zirveye oturdu. Braun'u yüzde 25'le Philips takip etti. Arçelik ve Rowenta katılımcıların yüzde 5'inin oyunu alırken, Arzum yüzde 3, Sinbo ise yüzde 1'in tercihi oldu. Ankete katılanların yüzde 3'ü ise oyunu listede yer almayan diğer markalardan yana kullandı.
Erkeklerin tıraş makinesi tercihinde ise yüzde 42 oyla zirveye yerleşen Philips'i, 100 kişiden 30'unun tercihi olan Braun izledi. Bu alanda Panasonic yüzde 6, Sinbo yüzde 4, Arzum yüzde 2, Vision yüzde 1 oy aldı. Ankete katılanların yüzde 15'i ise "Diğer" seçeneğini işaretledi.

Ankete Katılanların Yarısı "Okey" Dedi
Katılımcıların prezervatif markası tercihinde ise Okey zirveye oturdu. "Hangi prezervatif markasını tercih ediyorsunuz?" sorusuna 100 kişiden 51'i "Okey" şeklinde cevap verdi. Okey'in pazardaki en büyük rakibi olan Durex ise yüzde 29 oy aldı. Diğer prezervatif markalarından Eros yüzde 7, Cosmos ve Romantic yüzde 2, Gusto yüzde 1 oy elde etti. Ankete katılanların yüzde 8'i tercihini diğer markalardan yana kullandı.

Volkswagen Yarışın En Önünde
Daha çok ailelere hitap eden modelleriyle öne çıkan Volkswagen ankete katılanlar tarafından en tercih edilen otomobil markası olarak belirlendi. 100 kişiden 15'inin oyunu alan Volkswagen'i, yüzde 11'lik oyla BMW izledi. Mercedes, Opel ve Peugeot ankette yüzde 7'lik paylara sahip oldu. "Hangi Otomobil markasını tercih edersiniz?" sorusunda Audi yüzde 6, Ford, Honda ve Toyota yüzde 5, Ferrari, Land Rover, Porsche ve Renault yüzde 4, Hyundai yüzde 3, Alfa Romeo, Fiat ve Volvo yüzde 2, Jaguar, Mazda, Mitsubishi ve Suzuki yüzde 1'lik oy oranına sahip oldu. Ankete katılanların yüzde 3'ü otomobil alırken listede yer almayan diğer markaları tercih ettiklerini belirtti.

Diyet Ürünlerde Eti Form Zirvede
Modern yaşamla birlikte giderek artan kilo problemlerinin etkisiyle daha da çok hayatımıza giren diyet ürünlerde ise tüketicilerin büyük çoğunluğu marka tercihlerini Eti Form'dan yana kullandı. Ankete katılanlardan yüzde 46'sı Eti Form'un en fazla tercih ettikleri diyet ürün markası olduğunu söyledi. Ülker Mavi-Yeşil yüzde 33'lük oy oranıyla tercih edilen ikinci marka oldu. Bu alandaki ürünleriyle Uno yüzde 6, Danone ve Pınar yüzde 3, Otacı yüzde 2 oy aldı. Katılımcıların yüzde 5'i ise listede yer almayan diğer markaları tercih ettiklerini belirtti.

Annelerin Bebekleri İçin Seçimi; Milupa
Giderek büyüyen bebek maması pazarında Milupa 100 kişiden 51'inin oyunu alarak zirveye yerleşti. Bu alandaki iddialı markalardan Bebelac ve Hero Baby ise yüzde 17'lik oy oranlarıyla ikinciliği paylaştı. Ankete katılanlardan yüzde 2'si Nestlé'yi, yüzde 1'i Humana'yı yüzde 12'si ise diğer markaları tercih ettiklerini açıkladı.

Mobilyada "İstikbal" İlk Tercih
Tüketicilerin mobilya ve ev dekorasyonunda en çok tercih ettikleri marka İstikbal oldu. Katılımcıların yüzde 36'sı oyunu İstikbal'den yana kullanırken, yüzde 12'si Tepe Mobilyayı tercih ettiklerini belirtti. Kelebek Mobilya ankete katılanlar arasında 100 kişiden 8'inin tercihi olurken, yüzde 7'lik kesim Alfemo'yu tercih ettiklerini söyledi. Geçtiğimiz yıllarda Türkiye pazarına adım atan İkea yüzde 6'lık oy oranına sahip olurken, ankete katılanlardan Casa, Home Store ve Modoko yüzde 3, İpek Mobilya ve Yağmur Mobilya yüzde 2, Kilim Mobilya ise yüzde 1 oy aldı. Ankete katılan her 100 kişiden 17'si ise tercihlerini diğer markalardan yana kullandı.

Kaynak: http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9412
16/10/2007

Çiğdem Tümer

1 comment:

Unknown said...

yeni bir alışveriş sitesi buldum mükemmel ürünleri çok uygun fiyatlara veriyorlar arçelik mini epilasyon aletini 25 tl ye aldım çok memnunum tavsiye ederim . nassiya.com ..