MARKETING RESEARCH MERELY REFLECTS THE NEEDS AND WANTS OF CONSUMERS
Today marketers use some techniques to study the consumer and market behaviour and the efficency of marketing.According to an old Spanish theory: ‘To be a bullfighter,you must first learn to be bull.’Marketers focused on the consumers.Their aim is the acquisition of comparative advantage.They developed organizations oriented to the market and departments that support to competition strategy for the satisfaction of consumers.The rule is that a product is not sold but answers to a need of the market.And answers the questions like who will buy the product,what values does the product offer?...These questions are the keys to the decision making.The necessary condition of marketing orientation is the knowledge of the consumers and the other factors of the environment.From the comprehensive analysis of the methodology it arises that marketing reflects merely the needs and wants of the consumers,the risk management of the market but also the procedure of hyptonic suggestion as it is considered to be found on a paralel position with the marketing communications.
REF:American Journal of Applied Sciences Aug2007
Theodossiou George,Kourti Chrisa
Poster:İlke Togran
Sunday, December 16, 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Pazarlama Savaştır.
En iyi pazarlama kitabını yazmış olan kişi bir Harvard profesörü değildi.General Motors,General Electric ya da Procter& Gamble'de yetişmiş biri de değildi.
Bizce pazarlama üzerine şimdiye kadar yazılan en iyi kitap,Prusya'lı bir emekli general olan Karl von Clausewitz tarafından kaleme alınmıştır.1832 yılında yayımlanan Savaş Üzerine adlı bu kitap bütün başarılı savaşların ardında yatan stratejik ilkeleri ortaya koyar.
Clausewitz büyük bir savaş filozofuydu.Onun fikir ve yaklaşımları 150 yılı aşkın bir süredir yaşıyor.Bugün West Point,Sandhurst ve St.Cyr gibi harp okullarında Savaş Üzerine'ye sürekli atıfta bulunulmaktadır.
Kitabın kaleme alındığı günden bu yana savaş köklü değişiklikler geçirdi.Tank,uçak,makineli tüfek ve bir sürü yeni silah ortaya çıktı.Ama Clausewitz'in fikirleri bugün de 19.yüzyılda olduğu kadar geçerlidir.
Silahlar değişse de savaşın kendisi,bunu ilk farkeden kişi olarak Clausewitz'in dediği gibi,değişmeyen 2 özelliğe dayanır:Strateji ve taktik.Onun savaşın stratejik ilkeleri üzerine getirdiği net açıklamalar 21.yüzyılda da askeri komutanlara yol göstermeye devam edeceğe benziyor.
Jack Trout-Al Ries
"Pazarlama Savaşı"
Post a Comment