Pegasus Hava Taşımacılığı A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Ali Sabancı, uçuşları keyifli hale getirmek için uçak içinde promosyon reklamlarına ağırlık verdiklerini bildirdi. Pegasus'un havacılık sektöründe aktif rol almasıyla birlikte bilet fiyatlarının oldukça düştüğünü ve rekabet başladığını anlatan Sabancı, Emniyet ve güvenden taviz vermeden, rahat ulaşılabilecek, zamanında kalkabilecek ve güven veren bir şirket olmak için yola çıktıklarını kaydetti. Uçuşları keyifli hale getirmek için uçak içinde promosyon reklamlarına ağırlık verdiklerini ifade eden Sabancı, şöyle konuştu: ''Artık uçağımızın motorlarına bile reklam alıyoruz. Uçaklarımızda şimdi bir deterjan firmasının promosyonları yapılıyor. (Şu koltukta oturan sayın yolcumuz) dediğimizde yolcu ürkmeyecek, (Ne oldu) demeyecek. Biz de (Sayın yolcumuz 2,5 kilogramlık deterjan kazandınız) diyeceğiz. Böylece sıkıntılı ve monoton geçen yolculuğu keyifli hale getiriyoruz. Uçuşlarımızda plazma televizyon bile vereceğiz. Yolcumuz deterjanını alıp gittiği gibi televizyonunu da alıp gidecek. Yolcular hem keyifli yolculuk yapacak hem de biz para kazanmış olacağız.''
Bundan birkaç sene önceye kadar uzun yıllar rekabete sahne olmayan ve hatta monopol bir yapı sergileyen havayolu şirketleri piyasasında, hızla artan havayolu şirketlerinin sayısı ve piyasaya yeni girecek olan büyük grupların rekabeti arttıracak olmasından dolayı bir süredir düşüş eğiliminde olan uçak bilet fiyatları dışında , havayolu şirketleri piyasada yeni uygulamalara başlamak zorunluluğu hissetti. Uzun süredir THY’nın müşterilerine bedava mil kazanma şansı sunduğu miles&smiles kartı ile başlayan bu kampanyalar, Onur havayollarının ve Pegasus havayollarının ucuz bilet imkanı sağladığı , daha sonraları piyasadaki şirketlerin, erken rezervasyon yapıldığında daha da ucuza uçak bileti alma imkanları ile geniş bir boyut kazanmıştı. Rekabetin çok sert ve fazla olduğu bu piyasada yıllardır hüküm süren ve hatta monopol diyebileceğimiz THY bile ucuz billet kampanyalarına başlamak zorunda kaldı. Son olarak bu kampanyalara eklenen Pegasus havayollarının uçuş esnasında müşterilerine bedava ürünler dağıtma politikası bize gösteriyor ki; bu piyasanın çok çetin bir yapıya ulaşması rekabeti çok arttırmış olup her geçen zaman havayolu şirketlerinin piyasada yer kapmak yada mevcut müşteri sayısını artırmak için yeni kampanyalara ve promosyonlara başlayacağını hatta başlamak zorunda olacağını tarafımıza göstermiştir. Bütün bu gelişmeler müşterilere yeni imkanlar sağlayacak olup, bizim gibi havayolculuğunu tercih eden hatta daha önce tercih etmemiş olan potansiyel müşterileri bu yola sevk edecektir. Bu da göstermektedir ki rekabet, müşterilere her zaman ürünün ve hizmetin daha iyi olanaklarla daha iyi koşullarda alınmasına imkan sağlar.
Oğuz ince
107604100
http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9846
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment