Monday, December 10, 2007

Otomotiv endüstrisindeki renk trendleri belli oldu

55 yıldan uzun bir süredir araç piyasasındaki renk istatistiklerini inceleyen DuPont, bu yıl hazırladığı “Global Renk Popülaritesi Raporu”nda, dünyada en çok tercih edilen renkleri coğrafi bölgeler bazında ortaya koyuyor.
200 yıllık bilim şirketi DuPont’un otomotiv birimi tarafından her yıl yayınlanan “Global Renk Popülaritesi Raporu”, otomotiv piyasasında tercih edilen renklerin incelenerek, coğrafi bölge bazında sunulduğu tek rapor olma özelliğini taşıyor. Rapor, tüketicinin seçimleri doğrultusunda hazırlanan otomobil rengi trendlerini analiz ederken, otomotiv sektörünün geleceğine de yön veriyor. DuPont otomotiv birimi tarafından bu yıl hazırlanan rapora göre, 7 yıllık birinciliğinin ardından gümüş rengi, beyaz / inci beyazı ile zorlu bir rekabete girdi. Rapora göre Kuzey Amerika’da beyaz / inci beyazı liderliği zorluyor, Japonya’da ve Meksika’da ise, beyaz/inci beyazı, kesinlikle gümüş renginden fazla tercih ediliyor. Avrupa’da ise genelin aksine siyah hala otomotiv piyasasının % 25’iyle lider konumda*.
DuPont Otomotiv Birimi, Renk Pazarlama ve Teknoloji Müdürü Karen Surcina, coğrafi bölgelere ve ülkelere göre renk tercihlerinin araştırılmasının, DuPont’a, global otomotiv pazarına yönelik renk paleti taleplerini daha iyi karşılamaya imkan verdiğini belirtiyor.
Raporun yansıttığı sonuçlara göre DuPont, bu yıl beyaz/inci beyazını trend değiştiren renk olarak görüyor. Bir çok ülkede otomobilde beyaz / inci beyazı tercihinin, yıllardır hüküm süren gümüş renginin önüne geçtiği görülüyor. Beyazın yanı sıra kırmızı da önemini arttırmaya devam ediyor ve neredeyse tüm segmentlerde daha canlı bir renk olarak görülüyor.
Pantone Renk Enstitüsü Müdürü ve “Renk: Mesajlar ve Anlamlar” kitabının yazarı Leatrice Eiseman bu yılki DuPont raporunda beyaz/inci beyazına olan talep artışını görmenin kendilerini şaşırtmadığını, ev döşeme, moda, tüketici ürünleri ve endüstriyel tasarımda olduğu gibi otomotivde de saflığın ve minimalizmin rengi olan beyazla global trendlerin takip edildiğini belirtiyor.
http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9808
Mengü Dolguner


No comments: