Dünyanın en büyük gıda üreticileri 12 yaş altı çocuklara yönelik reklam kampanyaları yapmama konusunda anlaşmaya vardı.
Anlaşmaya imza atan şirketler arasında Burger King, Coca-Cola, Pepsi- Co, Danone, Ferrero, General Mills, Kellogg, Kraft, Mars, Nestle, ve Unilever gibi kuruluşlar bulunuyor. Şirketler ilk etapta ilkokullarda reklam yapmayacak. Anlaşmanın sonraki aşamalarında ise TV, internet ve yazılı basın gibi mecralardan 12 yaş altı çocuklara yönelik şekerli gıda reklamı yapılmayacak.Kaynak: MediaCat Online
http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?id=5341
Tüketici kitlesinin büyük çoğunluğunu aslında çocukarın oluşturduğu abur cubur, şekerli gıda..vs sektöründeki bu gelişme zaten son zamanlarda “sağlıklı beslenme”ye yönelik ürünler sunma trendinin getirdiği bir aşaması aslında. İleride bizim abur cubur diye tarif ettiğimiz şekerli gıdaların yerini besleyici özelliği vurgulanan/öne çıkarılan ve aynı zamanda lezzetli olan, çocuklara yönelik gıdaların aldığını göreceğiz. Hatta belki şimdi hepimizin rahatlıkla ve bol bol tükettiği bu abur cuburları düşündüğümüzde “Nasıl yiyiyormuşuz?” bile diyebiliriz.
Orkun Öztürk
107604075
No comments:
Post a Comment