“Menülerin Sultanı” Ramazan ayında
Burger King®’de
Ramazan Ayı boyunca iftar saatlerinde yaşadığınız tatlı telaşı, Burger King®’in birbirinden leziz ve bol seçenekli Sultan Menü’sü ile lezzetli bir keyfe dönüştürmeniz mümkün...
Fast Food sektörünün lider ismi, lezzetli ve geniş ürün yelpazesi, güler yüzlü hizmeti ile damak tadına düşkünlerin buluşma noktası Burger King®, Ramazan’ı geleneksel Sultan Menü’sü ile karşılıyor.
Ramazan Ayının özel lezzeti Sultan Menü, çorba, pide ekmek içinde humus, domates, salata ve sucuk baharatlı alevde ızgara tadıyla bütünleşen özel köfteden oluşan burger, elma dilimli patates, içecek, çikolata kaplı saray sarması, hurma ve yanında Burger King®’in ikramı olan Lipton Çay’dan oluşuyor.
Ramazan akşamlarında Sultan Menü’nün zengin içeriği ve 7 farklı ürünü ile iftarınıza katacağınız lezzet ve sıcaklık, size bir Burger King Restoranı ve 444 5464 Ara Gelsin Hattı kadar yakın.
http://www.burgerking.com.tr/basin/Sultanmenu.doc
Burger King
Bu yıl ramazana özel ‘Sultan menülü’ iletişimi ile dikkatleri çeken Burger King, fast food kültürüne çorbayı ekleyip, hamburger ekmeğini yerine daha büyük boyda hazırlanan susamlı pideyi deneyince satışlarını adeta katladı.
Sultan Menüsü sayesinde bir önceki yılın Ramazan ayına göre satışlarını %45 artırmayı başaran Burger King, bu menü ile hedeflediği satışların da %50’sini gerçekleştirdi.
Burger King Genel Müdürü Caner Dikici, “Fast Food kültüründe olmayan ilkleri bu ramazanda denedik. Sultan menüsündeki satış performansımızla da pazarda lider olduk. Ayrıca Sultan Menü satışı ile diğer menü satışlarında da bir kayma yaşamadık” diye konuştu. Burger King’in Türkiye’de %100 Türk sermayesi ile kurulan bir şirket olduğunu anlatan Genel Müdür Caner Dikici, Türkiye’de fastfood sektöründe 5 yılda 100 restoranı geçen ilk ve tek marka olduklarını vurguladı. Dikici şunları söyledi:
“Başlangıçta bizi Amerikan veya İngiliz sermayesi gibi gördüler. Ama biz %100 yerli bir firmayız. Yani yabancıların doğrudan Türkiye’de kurduğu bir şirket değiliz. Şu an da 105 Restoranımız var. Bu sayı ile Mc Donalds’ı geçtik. 2004 yıllı sonu itibari ile bu rakamın 110 Restorana ulaşmasını planlıyoruz. Bu 105 restorana dahil olarak en son Konya Kulesite alışveriş merkezi’nde, Diyarbakır Mega Center’da ve Ankara’da ise biri Çayyolu’nda diğeri ise Careefour alışveriş merkezinde olmak üzere 2 restoranımız açıldı. “
Gıda terörüne yönelik yayınlar Burger King’i de harekete geçirmiş. Bundan sonra şirket stratejisi olarak sokaktaki simitçilere ve lahmacunculara karşı kampanya başlatmayı düşünen Burger King, bu şekilde hem sokaktaki gıda terörüne önlem almayı planlıyor hem de dışarda yemek yiyen müşteri kitlesini çekmek istiyor. Burger King Genel Müdürü Caner Dikici bu konuda şöyle konuştu: “Biz sokakta yemek yiyen herkesi potansiyel müşteri olarak görüyoruz. Ama öncelikle dışarda sağlıklı gıda tüketiminin sağlanması gerekir. Bu noktada hedefimiz nasıl yapıldığı ve içinde ne olduğu belli olmayan seyyar gıda satıcılarını azaltmak. Simitçiler ve lahmacuncular bu alanda ilk sırada yer alıyor”
http://www.gidasanayii.com/modules.php?name=News&file=article&sid=1894
Uluslararası şirketlerin karşılaştıkları en önemli sorunlardan birisi, faaliyette bulundukları ülkede “yabancı” oldukları için karşılaştıkları zorluklardır. Özellikle franchaise sistemiyle çalışan markaların, sadık kalmak zorunda oldukları standartlar, yerel özellikler gerektiren imi hallerde bir avantaj olmaktan çıkıp ciddi bir dezavantaja dönüşebilmektedir. Çoğu uluslararası firma bu zorlukları aşmak için olabildiğince yerel gereksinimlere ilişkin hizmetlerini ön plana çıkarmakta ve/veya daha yerelleştirilmiş bir formatla tüketici karşına çıkmak suretiyle bu konuda rekabetçi olmayı hedeflemektedir. Nitekim dünyanın neredeyse her ülkesinde aynı sloganla reklam veren HSBC “dünyanın yerel markası” olmak iddiasıyla yerel pazarlarda faaliyet göstermektedir.
Burger King geçtiğimiz günlerde ramazan ayına özel olmak üzere yeni bir menü çıkarttı. Sultan Menü adı taşıyan bu menü; Burger King’in, yukarıda izah ettiğim nedenlerle olduğuna inandığım, hem adı hem içeriği hem de sunuma sürüldüğü dönem itibarıyla “yerel” olmak konususundaki iddiasının güçlü bir dışa vurumu olarak değerlendirilebilir. Bu kampanyanın beraberinde getirdiği önemli bir başarı; Burger King’in bu menüyü piyasaya sürerek; iftar sofralarındaki zenginlik ve çeşitliliğin, fast food’un kısır ve seronomi içermeyen tüketim biçimiyle olan uyuşmazlığına getirdiği alternatif çözümdür.
Gerek menü içeriği gerek bu menünün sunum biçimi gerekse reklam kampanyası; uluslararası bir franchaise zincirinin, tüm standartlarına rağmen nasıl yerel olabileceğini, başarılı bir örnek olarak karşımıza çıkartmaktadır.
Haşim IŞIK
(107604140)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment