Friday, November 2, 2007

'Suyunu boşa harcama' kampanyasına özel sektör desteği

TEMA Vakfı tarafından İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin işbirliği ile 3 ay önce başlatılan “Suyunu Boşa Harcama” kampanyasına Türkiye’nin kendi sektörlerinin lider markalarından da destek geldi.
Bireysel çabaların, su tasarrufunda ne kadar önemli olduğunu göstermeyi amaçlayan kampanya, ürünleriyle suyun verimli kullanılmasını sağlayan VitrA-Artema, Calgonit ve Arçelik markalarını da ilk kez bir araya getirdi. Kampanyayı yaygınlaştırmak ve bireylerin su tasarrufu sağlayan ürünlere daha kolay sahip olabilmesi amacıyla bir iletişim platformu oluşturan üç kurum, TEMA Vakfı ile protokol imzaladı.
TEMA Vakfı Genel Müdürü Dr. Uygar Özesmi, “Suyunu Boşa Harcama” kampanyasının, dört kişilik bir ailenin basit önlemlerle yılda 140 ton suyu tasarruf edilebileceği gerçeğinden yola çıktığını hatırlattı. Kampanyanın ilk 3 ayında İstanbul’da 18 milyon metreküp su tasarrufu yapıldığına dikkat çeken Özesmi: “Bir yandan vatandaşlar davranışları ile kampanyaya destek olurken, bir yandan da bireysel tasarruflara destek verecek şirketlere çağrıda bulunduk. VitrA-Artema, Calgonit ve Arçelik markaları da çağrımıza olumlu yanıt vererek bu konudaki hassasiyetlerini göstermiş oldu. Bu sayede kampanya, daha fazla kişiye ulaşarak daha yaygın bir şekilde devam edecek” dedi.
‘Yılda 2 Van Gölü kadar su kurtarmaya ne dersiniz ?’
Dünyanın 1 numaralı ev temizlik ürünleri üreticisi, Reckitt Benckiser’in Genel Müdür Yardımcısı Emre Yılmaz, evlerdeki en fazla su tüketiminin temizlikten kaynaklandığını, elde yıkanan bulaşıkların ise tüketilen suyun büyük kısmını oluşturduğunu belirtti. Yılmaz, Bonn Üniversitesi tarafından yapılan, ”Bulaşıkların Elde Yıkanması ile Oluşan Su ve Enerji Tüketimi Araştırması”nın sonuçlarını paylaştı. Buna göre; dört kişilik bir ailenin sadece 1 günlük bulaşığının elde yıkaması halinde 126 litre su tüketiliyor. Bulaşık makinesi kullanılması durumunda tüketim 12 litreye düşüyor. “Ülkemizde, bulaşık makinesinin daha çok su harcadığına dair bir izlenim var. Bulaşık makinesi sahipleri bile elde yıkama alışkanlığından vazgeçmiyor. Oysa bireylerin su tasarrufu için alabilecekleri en kolay önlemlerden birisi evlerindeki bulaşık makinelerini kullanmak” diye konuşan Yılmaz, Suyunu Boşa Harcama kampanyası kapsamında, bireylere 2,4 milyon yıkamalık tableti bedelsiz olarak vereceklerini açıkladı. Bu yolla her yıkamada 114 litre su tasarruf edileceğine dikkat çeken Yılmaz “Türkiye’de yaklaşık 5 milyon hanede bulaşık makinesi var. Tüm bulaşık makinesi sahiplerinin, makinelerini kullanması durumunda Türkiye’deki tasarruf miktarı 204 milyon metreküpe kadar çıkabilir. Bu da Van Gölü’nün su hacminin 2 katından fazla” dedi.
Arçelik A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Şirzat Subaşı, “Çevremizi gelecek nesillere aktarılacak bir emanet olarak gören Arçelik; doğal kaynakları korumayı ve sürdürülebilir kılmayı toplam kalite felsefesini esas alan, yönetim anlayışının bir gereği olarak benimsemiştir. Bu anlayış doğrultusunda temel hedef; sadece bugünün değil, geleceğin standartlarına da uyumlu ürünler geliştirmek ve tüketiciye sunmaktır” dedi.
Sadece su tasarrufunda değil, enerji tasarrufuna da yönelik çeşitli uygulamaları kendi sektöründe ilk kez hayata geçiren şirketin Arçelik olduğunu vurgulayan Subaşı, “Avrupa Parlamentosu’nun 2007 raporuna göre Ar-Ge’ye yatırım yapan dünyanın ilk 1000 şirketi arasında yer alan Koç Holding’den aldığımız güç ve kendi teknolojimizi yaratmadaki kararlığımız ile, tüm kaynaklarımızı ‘çevre dostu ürünler’ geliştirmeye yönlendirmekteyiz. Bu doğrultuda, ‘Suyunu Boşa Harcama’ kampanyasına katılarak, hem tüketicilerimizi su tasarrufu konusunda bilinçlendirmeyi hem de elde yıkama ile karşılaştırıldığında yılda 26 ila 40 ton su tasarrufu sağlayan bulaşık makinesi ürününe sahip olmalarını kolaylaştıracak çözümler sunmayı hedefliyoruz” dedi.
VitrA – Artema’dan tasarruflu ürünlerde %30 indirim
Eczacıbaşı Yapı Gereçleri A.Ş. Genel Müdürü Haluk Bayraktar, “VitrA ve Artema markalarımızla, yıllardır su ile insanlar arasında köprü kuruyoruz. Bu köprünün ekonomik, estetik ve teknolojik ürünlerle olduğu kadar, daha tasarruflu şekilde kurulmasını sağlamak ise en önemli görevlerimiz arasında yer alıyor. Bu sebeple her yıl Ar-Ge'ye yaptığımız düzenli yatırımlarla akıllı ürünler geliştiriyor, suyun daha verimli kullanılmasını sağlamaya çalışıyoruz” dedi. TEMA’nın önerdiği basit önlemlere ek olarak VitrA ve Artema’nın akıllı ürünleri kullanıldığında, bir evdeki yıllık su tasarrufunun 312 tona kadar çıkarılabileceğini söyleyen Bayraktar, “TEMA'nın yaptığı çağrıya bugüne kadar bireysel olarak verdiğimiz desteği kurumsal desteğe dönüştürdük. Herkesin bu seferberliğe katılabilmesi için, tasarruflu ürünlerimizi yıl sonuna kadar %30 indirimle sunuyoruz” dedi.


Kaynak: http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/7605092.asp?gid=196&sz=32904
2 Kasım 2007

Gözde Gölbaşı

No comments: