Geçen yıl 7'nci sırada yer alan Google, 66.4 milyar dolarla bu yıl Brandz listesinde birinci sırada. Financial Times ve Millward Brown danışmanlık ve pazar araştırmacısı kuruluşlarınca yayınlanan dünyanın en değerli 100 markası sıralamasında Sergey Brin ve Larry Page'e ait Google 66.4 milyar dolarla ilk sırada yer aldı. Google birkaç yıl içersinde değerini yüzde 77 arttırarak Bill Gates'i tahtından indirdi.
Fırsatları Değerlendiren Marka Güçleniyor:
Millward Brown Optimor Küresel CEO'su Joanna Seddon, araştırmanın sonuçlarını şöyle değerlendirdi.
"Bu seneki Brandz Top 100 sıralamasındaki başarı hikayeleri, kazanan markaların pazardaki eğilimleri çok daha etkili bir biçimde değerlendirerek ticari değer yarattıklarını gösteriyor. Güçlü markalar yeni gelir kaynaklarına ulaşmak ve işlerinin piyasadaki değişikliklere duyarlı olmasına yardımcı olmak için fırsatları değerlendirme yeteneğine sahip."
Kaynak : http://www.milliyet.com.tr/2007/04/24/ekonomi/axeko01.html Erişim Tarihi: 22.05.2008
Yorum:
Güçlü markalar artık başarının ilk adımının öncellikle marka değeri yaratmaktan geçtiğinin farkında. Bu nedenle başarılı olan markaların aslında piyasadaki fırsatları görebilen,kullanabilen ve sürekli değişimlerle kendini yenileyebilen ticari değer yaratan firmalara ait olduğunu görebiliyoruz. Sadece 10 sene önce 1998 yılında iki öğrenci tarafından kurulan Google, kısa zamanda kendisini geliştirerek, uzun zamandır lider olan Microsoft’u geçerek, büyük başarılara imza attı. Böylesine yaygın olarak gelişen bir marka olmasına rağmen sürekli gelişimlere ve değişimlere açık olduğunu gösteren Google, birçok başka hizmetler de sunmakta. Bunlardan başlıcaları; Gmail, Google Earth, Google Takvim, Google Dil Desteği vb. Google ve hizmetleri günümüzde o kadar vazgeçilmez bir hale geldi ki, internette artık “search it” yerine “google it” kavramı oluşmuştur.
Burcu Oktaç 107604198
Sunday, May 25, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment