Wednesday, May 21, 2008

Title:
Studying Shopper Behavior.Find More Like This
Authors:
Gordman, Robert
Source:
Chain Store Age; Mar2008, Vol. 84 Issue 3, p39-42, 2p
Aşağıdaki istatistiksel verilerin dünyadaki tüketicilerin
paradigmalarındaki değişimi anlamamız adına ve ne kadar daha
doğaya karşı duyarlı olmaya başladıklarına dair önemli bir veri
olduğunu düşünüyorum. Bu veriler karşısında bizimde duruşumuzu
ve belkide en önemlisi stratejilerimizi gözden geçirmemiz gerekir
diye düşünüyorum çünkü eğer bunları görmezden gelirsek başarızsızlık
kaçınılmaz olur.

Environmental awareness
• 88% are very concerned about the environment

• 74% buy environmentally friendly products

• 60% are willing to pay more for environmentally friendly products

• 55% make a special effort to shop at stores that have a reputation for trying to improve the environment

• 61% say they would pay more to patronize a store designed to be environmentally friendly

Source: KPMG LLP, 2007 Annual National Shopping Behavior Survey
When I have a choice, I tend to buy environmentally friendly products
Strongly Agree 25%
Generally Agree 49%
Generally disagree 16%
Strongly disagree 6%
Depends/varies/can't say 4%

Source: KPMG LLP, 2007 Annual National Shopping Behavior Survey

No comments: