Haber Kaynağı: http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?ID=6501
Yorum: Uzun bir süredir Türkiye dışındaki pazarlara da açılma konusunda stratejiler geliştiren THY, birçok uluslararası havayolu şirketinin ortaklaşa oluşturduğu havayolu birligi Star Alliance’a katılarak potansiyel müşteri sayısını artırmayı planlıyor. Ancak bu hamlenin sadece kısa dönemli satışları artırmanın ötesinde bir amaca sahip olduğu ortada. THY için bu ortaklığın bir parçası olmak herşeyden önce global prestijini arttırarak marka değerini yükseltmek için çok önemli bir fırsat. THY, buradan yola çıkarak, haberde de değinildiği gibi, ülke başına ortalama 5 milyon dolar harcanarak 60 ülkede yayınlanacak bir reklam kampanyası başlatmayı planlıyor. Hava taşımacılığı, rekabetin gittikçe arttığı bir sektör. Özellikle son bir yılda petrolde görülen fiyat artışları nedeniyle sektörün karlılığı da azalma eğiliminde. Geçen ay birleşeceklerini duyaran ABD’nin iki önemli havayolu Delta ve Nortwest’in stratejisi karlılıktaki bu azalmayla başa çıkmanın bir yolu. Diğer bir yoluysa THY’nin yapmayı hedeflediği gibi yeni pazarlarda marka değeri oluşturarak potansiyel müşteri sayısını artırmak. Sektördeki tüm bu rekabet artışı içinde havayolları üç ana özelliğe göre birbirlerinden farklılaşmaya çalışıyorlar: -Düşük fiyatlar, -Yüksek kaliteli, lüks yolculuk imkanı, veya –Fazla rekabetin olmadığı rotaları kullanmak. Rotalar konusunda –THY’nin Türkiye uçuşları açısından zaten yüksek bir pazar gücüne sahip olduğunu varsayarsak—Türkiye uçuşlarında pazarın THY için doymuş bir seviyeye ulaştığını söyleyebiliriz. Öbür taraftan, gerek Atatürk Havalimanında son yıllarda yapılan iyileştirmeler sayesinde gerek THY’nin dünyanın önde gelen büyük havayolları şirketlerine kıyasla daha ucuz olan fiyatları nedeniyle olsun, THY için İstanbul’u bir aktarma noktası olarak kullanarak Amerika/Batı Avrupa ve Uzakdoğu Asya/Orta Doğu arasındaki aktarmalı yolculuklarda önemli bir fiyat havayolu haline gelme fırsatı doğabilir.
Can Cakir 107604179
Tuesday, May 27, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment