"İşbankası kredi kartlerı pazarının önemli oyuncularından biri. 2008 Mart sonunda bankanın kredi kartı sayısı 4 milyon 182 bin adede ulaştı. Sektördeki Maximum markalı kart sayısı ise 6 milyonu buluyor. İş Bankası kredi kartı sayısında yüzde 10.9, işlem hacmindeyse yüzde 14.4 lük pazar payına sahip. Bankanın kredi kartlarıyla yaratılan hacim ise geçtiğimiz yılın sonunda 19.8 milyar YTL büyüklüğe ulaştı. Bu yılın ilk 3 ayında da 5.7 milyar YTL işlem hacmi geliştiren banka 2008' de özellikle Maximum kart tarafında önemli atılımlar yapmayı planlıyor. Nisan ayında başlayan yeni reklam filmi de bu atılımlardan ilki. Bu arada İş bankası banka genelinde bir önüşüm porjesi üzerinde çalışıyor. Projenin hedeflerini genel müdürü yardımcısı Hülya Altay'a sordum :
Bireyselin Anahtarı; bu dönüşüm projesi bize satış odaklı bir kurum kültürü getirecek. Bunu da tüm faaliyetlerimize yansıtacağız. Önümüzdeki dönemde müşteriyi merkeze alan, kişiye özel uygulamalara odaklanacağız. Bireysel bankacılıkta Maximum kart, tüketicilere sunduğu imkanlarla bi kredi kartından bekleneni aşar hale geldi. Biz artık bireysel bankacılığın anahtarı olarak konumluyoruz.
Pazar Nasıl Gelişecek? yeni dönemde kredi kart kullanımları konusunda rekabetin kişiye özel uygulamalar etrafında gelişeceğini düşünüyoruz. Pazarda kişiselleştirilmiş ve esnek özellikli kredi kartı uygulamlarını daha fazla göreceğiz. Buna paralel olarak, teknoloji yatırımları da tüm sektör genelinde hız kazanacak".
CAPITAL, Aylık İş ve Ekonomi Dergisi, Mayıs 2008
Yorum: Yeni nesil pazarlama stratejileri; müşteri odaklı, customized ürünler sunarak müşterinin bulunduğu pozisyonun ihtiyaçlarına cevap vererek müşteri sadakatini oluşturmak ve bunu sürekli kılmak üzerine kurulmuş durumda. Ekonomik kriz sonrası bankacılık sektöründen zayıf halkaların çekilmesi ve pazarda sağlam aktörlerin kalması nedeniyle rekabet iyice kızışmış durumda. Bu nedenle, artık bankalar da müşterinin ihtiyaçlarını rakiplerinden ve hatta müşterilerin kendilerinden bile daha önce farkederek müşteri segmentlerine özel kişisel ürünler sunarak onların kalplerini fethetmek peşindeler. Bunu ilk,flexi card ile yapan Garanti Bankası olmuştur. Müşterilerin, alışveriş ve ödeme alışkanlıkların birbirinden farklı olduğunu farkeden Banka, kredi kartında kişiye özel bonus,taksit ve faiz oranı seçenekleri sunarak müşterilere alışverişlerinde daha özgür olmalarını sağlamıştır. Son dönemde HSBC de kredi kartında farklı bir segmentasyona giderek, erkek ve kadınların farklı ihtiyaçlarına cevap veren Advantage Rouge ve Advantage Black i çıkartmıştır. Pazardaki bu gelişmelerin yakın takipçisi olan İşbankası da "Müşteri Odaklı Dönüşüm" projesi kapsamında kredi kartında kişiye özel uygulamalarla rakiplerinin önüne geçme ve daha fazla pazar payına sahip olma peşinde.
İşbankasının yeni reklam kampanyası da bankanın bu yöndeki atılımlarına başlamış olduğunun güzel bir kanıtı.
SEDA MUT- 107604163
Saturday, May 17, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment