Wednesday, May 14, 2008

Vestel Georgetown'da tez konusu oldu

Georgetown Üniversitesi İşletme Okulu’nun Uluslararası Yönetici MBA Programı’nda eğitim alan öğrenciler, Vestel’in Yeni Pazar Oyuncularıyla Rekabet Stratejileri” konulu tez çalışmasında, dayanıklı tüketim malları sektörüne son dönemde giren teknoloji marketleri karşısında Vestel’in bayi, mağaza, zincir üçgenindeki yeri ve konumuna ilişkin dünya örnekleriyle karşılaştırmalı analiz çalışması yaptılar.
Vestel’in pazardaki trendleri yıllar öncesinden öngörerek uyguladığı çoklu marka stratejisi, ulusal pazarlama ağı, kanal yapılanması ve mağaza metrekarelerinde hem teknomarketlere hem rakip markaların satış noktalarına göre üstünlüğünün öne çıkarıldığı tez, üniversite kurulundan yüksek puan aldı.

Kaynak: http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=11016

Yorum:

Çekirdek iş faaliyetlerini temel karlılık kaynağı olarak gören, Avrupa'yı ana hedef pazar olarak, Asya'yı ise uzun vadeli pazar hedefi olarak belirleyen bir firma için gerçekten gurur verici bir olay. Bu haber firmanın, uzun vadede akademik çalışmalara temel oluşturacak ve yeni pazarlamacıları bu konuda eğitecek bir biçimde ne kadar başarılı pazarlama çalışmaları içinde bulunduğunu gösteriyor. Tabiki burada Vestel'in dünya pazarı ile ilgili öngörülerinin büyük ölçüde doğru çıkmasının ve Vestel'in bu öngörülere göre yapılanmasının büyük payı var.

Ali Emrah Candan
107604016

No comments: