Monday, May 26, 2008

Kişiye Özel Yatak İlk showroom’u açtı

HABER(19 Mayıs 2008 Hürriyet,13. Sayfa)

ÖZGE KOÇ
107604185

Kişiye Özel Yatak İlk showroom’u açtı
EVOTEKS firmasının sahibi Emre Örgad’ın uzun süreli bir araştırma geliştirme(Ar-Ge) projesinden sonra üretimini başlattığı ‘kişiye özel yatak’ Dr Mattress, ilk showroom’unu 1. Levent’te açtı. Showroom’da müşterilerin bilgisayarla vücut basınç haritası çıkarılıyor. Bunun için 3200 hassas basınç sensörü olan özel bir yatakta farklı şekillerde yatılıyor ve ölçümler yapılıyor. Ayrıca anatomik ışık taraması ile vücut şekil özelliği de kaydediliyor. Daha sonra bu bilgiler yorumlanıyor ve müşterinin vücuduna ve basıncına en uygun yatak 62 saat içinde üretiliyor. Eşler için ayrı ayrı biyometrik ölçümler yapılıyor ve bir yatağın iki tarafı farklı üretilebiliyor. Dr. Marttress’in ilk showroom’unun açılışına aralarında eski İTO Başkanı Mehmet Yıldırım, Ali Tanrıyar, Ender Saraç gibi ünlü isimlerin de bulunduğu çok sayıda davetli katıldı.

Yorum
Yaşam kalitesindeki en önemli kahramanlarından uyku, yatak üreticilerini tırmanan bir rekabete sokmaktadır. İthal ürünlerle yerli üretimin karşı karşıya geldiği pazardaki ortak görüş yerli yatakların dünya standartlarını yakaladığı yönünde. Bunun en iyi göstergesi de ihracattaki başarılardır.

Uykunun yaşamdaki önemi herkesi tarafından iyi bilinen bir konudur. Yorucu iş toplantıları, yoğun geçen iş gezileri veya hızlı yaşanan tatiller sonucunda günün sonunda dönülen yatak odalarında rahat bir uykunun yerini hiçbir şey tutamaz. Tabii ki bu talebe yönelik gelişen ve kendini geliştiren bir sektör var. Yatak sektörü…
Sektördeki Evoteks-İdaş yatakları dışında, sektörde oldukça rekabetçi ilerleyen diğer firmalarda aşağıdaki gibidir. 1)Mekân Yatakları, 2)Altın Yaylı Yatakları, 3)Ece Yatakları, 4)Sabah Yatakları, 5)Tempo Yatakları, 6)Hasyat, 7)İşbir Yatakları.
Birçok sektörde olduğu gibi bu sektörde de yaşanan rekabet firmaların çok ciddi pazarlama yönetimine, stratejilerine iletmektedir. Evoteks’te bu rekabete çok farklı bir çıkış yaparak bunu gerçekleştirmiştir. Artık her sektörde müşteri odaklılık ön planda tutulmakta, onların taleplerine ve isteklerine göre ürün çeşitliliği arttırılmaktadır. Ürün çeşitliliğinin oldukça zor olan yatak sektöründe bunu yapmasının pazar payını büyüteceğini, müşteri memnuniyeti arttıracağını, marka değerinin de artacağını düşünüyorum. Bunun yanı sıra, diğer rakiplerinde bu işi yakından takip edeceğini, kopyalayabileceği de diğer bir gerçektir. Ama İdaş bunu pazara ilk girmenin avantajını kullanarak bu AR-GE çalışmalarının, yatırımının geri dönüşümünü oldukça iyi alacağını düşünüyorum.

No comments: