Çinliler Türk zeytinyağı yiyecek
Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgesinin en büyük yağ tesislerine sahip olan Sayınlar Gıda, Uzak Doğu insanına Türk zeytinyağı yedirecek.
Gaziantep'in Nizip ilçesindeki faaliyet gösteren Sayınlar Gıda, ihracat yaptığı Orta Doğu, Afrika ve Kıbrıs'a yeni pazarlar ekleyecek. Dünyanın en büyük ekonomisi ve en fazla nüfusa sahip ülkelerinden Çin başta olmak üzere Uzak Doğu ülkelerine de ihracat yapacak.
Sayınlar Gıda Maddeleri Sanayi ve Ticaret AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Metin Erturhan, bitkisel yağların tüm çeşitlerinin rafinasyonu ve ambalajlamasını yapan şirketlerinin günlük 300 ton rafine üretim kapasitesi olduğunu, “Turna” markasının da 1983'te doğduğunu söyledi.
Üretimlerinin yüzde 40'ını ihraç ettiklerini, yüzde 60'ını iç piyasaya sattıklarını belirten Erturhan, Türkiye'nin sıvı yağ ihtiyacının yılda 1 milyon ton civarında ve günlük kişi başına tüketimin sadece 20 gram olduğuna dikkati çekti.
İç piyasada çok büyük rekabet olduğunu, devletin teşvik verdiğini, son 2 yılda Nizip ve çevresinde mevcut zeytin ağaçlarının yarısı kadar zeytin fidanı dikildiğini anlatan Metin Erturhan, “Önümüzdeki yıllarda zeytin ve zeytinyağı üretiminde patlama olacak. Rekabet, karlılığı da azaltıyor. Biz, maliyetleri düşürmek için sürekli yenileme yatırımı yapıyoruz” diye konuştu.“TÜRKİYE, ÇİN PAZARINDA SÖZ SAHİBİ OLMALI”En fazla ihracat yaptıkları ülkelerin başında Irak ve Libya geldiğini, Suriye, İran, İsrail, Filistin ve Kıbrıs ile Avrupa ve Afrika ülkelerine ihracat yaptıklarını belirten Erturhan, “Önümüzdeki sezonda Uzak Doğu'ya eğilme programımız var. Yatırım yönünden birtakım çalışmalarımız var, önce onları tamamlamamız lazım” dedi. Metin Erturhan, şöyle devam etti:
“Sektörde zaten ihracat yapamayan sanayiciler çok fazla ayakta duramaz. Çünkü, tonaj bazında bir yapımız olduğu için üretimde devamlılık lazım. Muhakkak ihracatın bir tarafından tutmalıyız.
Bizim ürün portföyümüzde zeytinyağı, ayçiçek yağı, pamuk yağı, soya yağı, kanola yağı var. 2007 yılında 14 milyon 700 bin dolar civarında ihracat yaptık. Firma olarak ihracatta atak içindeyiz. Uzak Doğu'da çok büyük nüfus var. Çin'de tüketim harcamaları fazla, zeytinyağı ithalatı da artıyor. Türkiye, bu pazarda söz sahibi olmalı. Turna Yağ olarak Çin'in yanı sıra girmeyi hedeflediğimiz pazarların içinde Afganistan, Hindistan, Pakistan ve Afrika'da yeni ülkeler var.”“YAĞ FİYATLARI ÇOK YÜKSELDİ”Nizip ilçesinde yetişen zeytinin mineral ve vitamin yönünden çok zengin olduğunu, kendine has bir aroması olan Nizip zeytinyağının AB ülkelerinin tercih ettiği bir yağ olduğunu belirten Erturhan, “Avrupa ülkeleri bizden ithalat yapmak istiyoruz. Markalı ürünlerle bu pazara girmemiz için iyi bir tanıtım ve reklama ihtiyacımız var” diye konuştu.
Metin Erturhan, Türkiye'nin zeytinyağı ve sofralık zeytin üretiminde dünyanın en önde gelen ülkelerinden birisi olduğunu vurgulayarak, “Potansiyelimiz son derece yüksek. Türkiye'nin 8 milyar dolarlık zeytinyağı ihracat potansiyeli var” dedi.
HURRİYET : 20.05.2008
YORUM : Zeytin ve zeytinyağı belirli bir iklimde yetişen ve kendisine has tadı lezzeti ile içerdiği mineraller ve tadı ile farklı bir konumdadır. Firmanın Çin ve asya ülkelerine açılarak kendisine yeni marketler bularak şu anda bulunduğu marketteki yüksek rekabet ve düşük kar marjinin yerine bu pazarlara yeni bir tat getirerek bu ülkelerde yüksek kar ve düşük rekabette konumunu güçlendirecek. Firmanın dezavantajı, bu ülkelerin zeytinyağının damak tatlarına uygun olması veya enazından yapılacak araştırmalarda zeytinyağına halkın ilgisinin nasıl olacağı araştırılmalıdır.
Tuesday, May 27, 2008
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Post a Comment