Sunday, December 16, 2007

NARPOST DÜNYAYI GÜNDE 260.000 NAYLON POŞETTEN KURTARIYOR

Narpost dünyayı günde 260.000 naylon poşetten kurtarıyor
07.12.2007

Kurulduğu Temmuz ayından bu yana “naylon poşetsiz” kargo uygulaması ile dikkatleri üzerine toplayan Narpost, gönderilerinde naylon poşet kullanmayarak Türkiye'yi günde 260.000 naylon poşetten kurtarıyor.

TÜM dünyada yılda 750 milyar ile 1 trilyon adet arasında plastik poşet üretildiği tahmin ediliyor. Yani dakikada 1 milyon poşet üretiliyor.

Türkiye ve Kıbrıs’ta günde 260.000 adrese uğrama kapasitesi olan Narpost CEO’su İdris Karaca; “Bazen bir adrese birden fazla paket bırakıyoruz. O zaman bu oran daha da yükseliyor. Tüm dünyada hızla yayılan bu akımı biz de Türkiye’de başlattık. Umarız iyi örnek oluruz ve kısa sürede ülkemizde sadece kargoculukta değil, tüm branşlarda bu akım hızlanır. Tabii halkımızın da bu kampanyayı desteklemesi, süreci hızlandıracaktır. Naylon poşet kullanmayarak dünyanın güzel geleceğine Türkiye’den destek vermiş olduk. Dünya Doğa Vakfı'na göre, naylon poşetlerden ötürü her yıl 100,000'in üzerinde balina, fok, su kaplumbağası ve kuş ölüyor. Bugün herhangi gönderimde kullanılacak bir naylon poşetin, 80 yıl sonra deniz kaplumbağalarının balinaların midesinden ölüm sebebi olarak çıkması bizi çok üzerdi. Bu yüzden yüksek maliyetlere katlanıp özel yapım kutu ve kağıt ambalajlarda gönderim yapıyoruz. Bu konuda, çevreye duyarlı ve sorumluluk sahibi bireylerin, özellikle mutfak ve giyim alışverişlerinde naylon poşet yerine farklı seçenekler denemelerini öneriyoruz. Narpost olarak; Giyim kuşam alışverişlerinde sağduyulu büyük, prestijli markaların uyguladığı gibi naylon poşet yerine geridönüşüm poşetlerinin mağazalardan istenmesini, bez torbaların kullanılmasını, yiyecek, içecek alışverişlerine giderken yer kaplamayan modern filelerin tercih edilmesini hiç olmazsa eski naylon poşetlerin atılmayarak, birkaç kez daha kullanılmasını tavsiye ediyoruz. Her türlü alışverişte uygulanabilecek bu küçük çaba ile doğayı koruma adına büyük bir katkının sağlanabileceğinin ve duyarlı insanların bu konuda topluma örnek olabileceğinin altını çizmek istiyoruz.

“Naylon poşete hayır” kampanyamızın, halkımızın duyarlılığı ile hızla büyüyeceğini düşünüyoruz. Bunun yanısıra, naylon poşet üretimi petrol ve doğal gaz gibi yenilenemeyen enerjinin daha fazla kullanılmasına ve kirliliğe yol açıyor. Bir naylon poşet üretmek için gerekli olan enerji, bir arabaya 115 metre boyunca güç sağlayabiliyor. Yani sadece bizim uygulamamız bir araca günde 30.000 km kazandırabilir. Bu yüzden yüksek maliyetlere katlanıp özel yapım kutu ve kağıt ambalajlarda gönderim yapıyoruz. “Naylon poşete hayır” kampanyamızın, halkımızın duyarlılığı ile hızla büyüyeceğini düşünüyoruz.”

KAYNAK : http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?a=1&id=5282&page=1

YORUM :
Geçtigimiz yıllarda dünya genelindeki ortak bir sosyal bilinç ve çevreye karşı sorumluluk duygusu oluşmaya başladı. Hemen hemen çogu uluslarası firma ve onları takiben orta-ölçekli firmalar, sosyal ve çevreyi korumaya yönelik yatırımlar yaptılar ve bu aynı zamanda kendilerine iyi bir imaj saglayarak hisslerindeki artışa katkıda bulundu.NARPOST'un yaptıgı uygulama da takdir edilmeli, belki maliyetlerin artması bir risk ama dogru bir risk çünkü hem piyasada bir fark yaratarak ismini duyuruyor hem de sosyal bilince sahip bir firma imajı çizerek, bu stratejiyle iş girişlerine de katkıda bulunuyor.

CENK OSMAN OR
16.12.2007

No comments: