Sunday, December 9, 2007


TÜRKİYE ELEKTRONİK MARKETİ DÜNYA DEVLERİYLE TANIŞIYOR !




Türkiye’de başta cep telefonları ve bilgisayar malzemeleri olmak üzere elektronik ürünlere karşı sürekli artan ilgi ve pazar hacminin 6 milyar Euro’ya yaklaşması, yurtdışındaki perakende zincirlerinin Türkiye pazarına girmelerinde önemli bir etken oldu. Yaklaşık 8 sene önce tek teknoloji perakende zinciri olan Teknosa, bugün dünyanın en büyük yedinci teknoloji pazarı sayılan Türkiye’de yerli ve yabancı birçok güçlü rakiple karşı karşıya.


Fransız Darty ve İngiliz Dixons’ın hemen ardından Avrupa’nın en büyük perakende zincirlerinden Alman Media Markt’ın da İstanbul’da açtığı mağazasıyla pazara girmesi rekabeti iyice arttırdı. Tabi pazara olan bu yabancı akınının karşısında Türk perakende mağazaları da bu rekabetçi ortamda var olabilmek için çalışmalarını hızlandırdı. Teknosa Aralık ayından itibaren Türkiye pazarında tutunamayan başka bir elektronik mağaza zinciri olan Electronic Partner’ ı (EP Center) satın alarak mağaza sayısını 200 ün üzerine çıkardı. Aynı zamanda Romanya’nın en büyük elektronik mağaza zinciri olan Primex’in de çoğunluk hissesini alarak Avrupa pazarına girdi. Teknosa bu şekilde gücünü arttırmaya devam ederken onun hemen ardından gelen Vatan Bilgisayar ve Bimeks de mağaza sayısını hızla arttırarak bu zorlu pazarda varlıklarını korumaya çalışıyorlar. Bütün bu gelişmelerin yanı sıra, Amerika elektronik perakende devi Best Buy’ın da yakında Türkiye pazarına gireceği dedikoduları gelecekte çok daha büyük bir rekabetin habercisi sayılmakta.

Türkiye pazarına olan bu yoğun ilgi ve rekabet, tüketiciler için şimdiden büyük bir avantaja dönüşmüş durumda. Fiyata duyarlı Türk tüketicisini memnun edebilmek için sürekli düşen fiyatlar ve uzun vadeli ödeme seçenekleri sunan elektronik marketler sayesinde, elektronik ürünler lüks tüketim olmaktan çıkmakta böylelikle bu marketler daha geniş bir tüketici segmentine ulaşabilmekte. Ancak zincir marketlerin ve tedarikçilerinin sürekli düşen kar marjlarıyla yola nasıl devam edecekleri ve yapılan promosyonların tüketiciler için alışkanlık olmamasının nasıl sağlanacağı bütün bu gelişmelerle beraber en çok merak edilen konular arasında. Bu soruların yanıtları da ilerleyen zamanlarda belli olacak…

KAYNAKLAR:
http://pazarlamaci.blogspot.com/2006/12/turkiye-elekreonikte-7byk-pazar.html
http://bilinclituketici.forumarket.com/2007/07/24/turkiye-teknoloji-marketiyle-doldu/



Dilara KAPLANGI 107604063

No comments: