Tuesday, December 18, 2007

Olimpiyatlar

Olimpiyatlar ve futbolla reklama 6 milyar $ gidecek

Önümüzdeki yıl spor organizasyonları ve ABD’deki başkanlık seçimleriyle, küresel reklam harcamaları yüzde 6.7 artacak.

Medya planlama ve satın alma şirketi ZenithOptimedia’nın raporuna göre, reklam harcamaları, mortgage krizinden kaynaklanan yavaşlamaya karşın, 2008’de Pekin Olimpiyat Oyunları, ABD başkanlık seçimleri, Avrupa Futbol Şampiyonası ve gelişmekte olan ülkelerin güçlü performansının etkisiyle artacak.
Rapora göre, 2010’da Çin’in Almanya’nın yerine en büyük dördüncü reklam piyasası olması, Rusya’nın da 14’üncü sıradan 6’ncı sıraya yükselmesi bekleniyor. Olimpiyatlara 3 milyar dolar, ABD’deki seçimlere 2 milyar dolar ve 2008 Avrupa Futbol Şampiyonası’na ise 1 milyar dolar reklam harcaması yapılacağı tahmin ediliyor. 2007 ile 2010 yılları arasında gelişmekte olan ülkelerin reklam piyasasına ise fazladan 49.5 milyar dolar katkıda bulunması da bekleniyor.

Referans:http://www.marketingturkiye.com/Haberler/Detay/?no=9785

Uğur ÜNAL 107604084

Dünyada yapılmakta olan büyük spor organizasyonları artık sadece evrensel barış kardeşlik duygusu üzerine deil de reklam stratejilerinin belirlendiği ve insanların bu gibi işlere milyonlarca $ yatrımların yapıldığı birer gövde gösterisine dönüşmüş durumda.Bu duruma bir örnek daha vermek gerekirse ; SUPERBOWL organizasyonunda (Amerikan futbolu final maçı ;USA) Maçın devre arasında yapılan reklam verme savaşı şubat 2. hafta oynanan maçtan aylar öncesine dayanır ve bu reklam kuşağına girebilen firmalar için bu çok prestijli bir durum olarak hatırlanır.Bu durum da sporun artık sadece spor olarak deil globalleşen dünya şartlarına ne kadar uyum sağladığını ve şirketlerin de buna hiç de sessiz kalamadığına örnek olarak gösterilebilir.

Uğur ÜNAL
107604084

No comments: