Monday, May 26, 2008

Alo anne, ben Afrika’ya taşınıyorum...

Kaynak : http://www.marketingturkiye.com/ReklamDunyasi/Kampanyalar/02Detay.asp?no=5753


Manajans/JWT’nin Vodafone için hazırladığı kampanya, cep telefonuyla konuşurken ücretlerden dolayı hep kısa kesmek zorunda kalınması iç görüsü üzerine kurulu. Bu iç görüden de “ Hayatta bazı durumlar daha uzun konuşmayı gerektirir” fikrine varılıyor. Reklam filmlerindeki karakterler, hayatlarına dair, uzun ve detaylı bir şekilde konuşmayı gerektirecek konuları bir çırpıda konuşup telefonu kapatıyorlar. Mesela bir kız babasını arayıp “Alo baba, okulu bıraktım, dansöz olacağım” diyor… Karşıdan aldığı cevap: “Mantıklı”. Diğer bir genç ise annesine “Anne ben Afrika’ya taşınıyorum” diyor. Annesi “Ay çok uzak”la konuşmayı bitiriyor. Konuya esprili bir açıdan yaklaşan çalışmalarda verilen mesaj: ‘Artık telefon ücretleri yüzünden konuşmayı kısa kesmenize gerek yok.’

YORUM : Reklam çok başarılı ve espirili bir reklam.Çoğu insanın dikkatini çekmeyi başardı.Ama vermek istediği mesaj gerçekten izleyicilere ulaştı mı orası tartışılır.Genelde insanların reklamdaki espirilere gülüp geçtiğini ve reklamın hangi markaya ait olduğuna ya da markanın sorun çözme konusunda yarattığı kampanyaya çok dikkat etmediklerini düşünüyorum.Ayrıca reklamda genel olarak bir karmaşıklık var.Acaba aranan kişi karşıdakine çok yazmasın diye mi konuşmayı kısa kesiyor,yoksa arayan kişi faturanın kabarmaması için mi bu konuşmaları kısa kesiyor.Ya da arayan ödemeli arıyor da karşıda ki kendini düşündüğünden mi kısa kesiyor.Problemin tam olarak ne olduğu açıklanmadan,daha çok espiri üzerine kurgulanan reklam aslında zihinlerde baya bir yer etti.Dikkatli izleyen insanların fark edeceği bu çelişkiyi,reklamlara öyle çok da kafa yormadan izleyen insanlar gülüp geçerek izliyor.Ama yine de fakir yaratıcı ve reklam zihinlerde kalacak türden bir reklam.

107604085/Aslı Aslıhan Kazdal

No comments: