Tuesday, May 27, 2008

Coca-Cola Avrasya merkezini Türkiye’ye taşıyor!-Emrah Cora 107604234



Coca-Cola Avrasya merkezini Türkiye’ye taşıyor 26.05.2008

Yatırım Ajansı Başkanı Alpaslan Korkmaz, dünyanın en büyük 50 şirketinden birinin 17 milyar dolar cirolu Doğu Avrupa, Rusya, Ortadoğu ve Afrika merkezini Türkiye’ye taşıyacağını açıkladı. Coca-Cola’da böyle bir hazırlık olduğu, içecek devinin yönetim biriminin Türkiye’ye taşınacağı öğrenildi.

Türkiye’ye yabancı yatırım çekmek için kurulan Yatırım Destek ve Tanıtım Ajansı’nın Başkanı Alpaslan Korkmaz, dünyanın en büyük 50 şirketinden birinin 17 milyar dolar cirolu Doğu Avrupa, Rusya, Orta Asya, Kafkaslar, Ortadoğu ve tüm Afrika merkezini Türkiye’ye taşıyacağını açıkladı. Şirketin ismi açıklanmazken, içecek devi Coca-Cola’da bu yönde bir hazırlık olduğu öğrenildi.

Coca-Cola Türkiye Genel Müdürü Ahmet Bozer, bir yıl önce şirketin Avrasya Grup Başkanlığı’na atanmıştı. Şimdi bu yatırımla, yönetim biriminin tamamı İstanbul’a taşınacak. Coca-Cola’nın bölge yönetim birimini Türkiye’ye taşıyacağını ancak tam yapının henüz belli olmadığını kaydeden Anadolu Grubu yönetiminden bir isim, “Türkiye’ye bağlanacak bölgeler henüz belli olmamakla birlikte Coca-Cola önemli bir merkezini Türkiye’ye taşıyacak. Bunda Türkiye’nin Coca-Cola’da çok üst düzey yöneticiler çıkarması, Türkiye kaynaklı başarılı operasyonlara imza atılmasının büyük etkisi var. Bu kararda Temmuz’da CEO’luk görevini devralacak Muhtar Kent’in de payı çok fazla. Operasyon tamamlandığında Türkiye çok büyük bir merkez haline gelecek” değerlendirmesini yaptı.

300 yönetici alacak

Yatırım Ajansı Başkanı Korkmaz ise yeni yatırıma dair yaptığı açıklamada, “Hepsi üst düzey yönetici olmak üzere Türkiye’de sıfırdan 300 kişilik istihdam yaratacak bu şirketi şu anda açıklayamıyorum. 13 Haziran’da bunun duyurusunu yapacağız” dedi. Alpaslan Korkmaz, söz konusu şirketin yeni küresel yapılanması çerçevesinde Avrupa merkezinin ikiye bölüneceğini anlattı.
“Bu niçin önemli? Çünkü bu sektörde Türk yöneticiler tecrübe kazanacaklar ve zamanla bu şirketin dünyadaki farklı birimlerinde görevlendirilecekler” diyen Korkmaz, şunları kaydetti: “Dolayısıyla şirket stratejik kararlar alacağı zaman eğer Türkiye radarda bir şekilde gözükecekse Türk yöneticisi Türkiye’nin menfaatini düşünecektir. Coca-Cola’da bunun örneğini yaşıyoruz. Hem Türkiye’de istihdam yaratıyoruz hem Türkiye’nin yarınki lobisinin temellerini atıyoruz.”

İşte merkezi taşıtan tablo:
Rusya % 19
Balkanlar % 18
Türkiye % 18
Hindistan % 14
Ortadoğu % 12

Çift haneli büyüme içecek devini bu bölgeye çekti
Coca-Cola’nın uluslararası satışlarının 2008’in ilk çeyreğinde yüzde 7’lik artış göstermesinde, Çin, Hindistan, Brezilya, Türkiye, Rusya, Doğu Avrupa bölgesinin iki haneli büyümesinin etkisi oldu. Bölge merkezinin bu büyümenin odağı olan Türkiye’ye taşıması işte bu rakamların bir sonucu.

Günde 1.5 milyar bardağı dolduruyor
* Dünyada en çok tüketilen 5 alkolsüz içecek markasından 4’ü Coca-Cola bünyesinde
* 200’den fazla ülkede tüketiliyor
* Günde 1.5 milyar bardak ürün satıyor

Kaynak:www.mediacatonline.com Haber Kaynağı:Vatan






Şu bir gerçek ki;Coca Cola 100 yıla yakın süredir aynı ürünü satmaktadır.Geçen bunca zamanda yapılan değişiklikler ürünün özelliği bakımından bir elin parmaklarını geçmemiştir,düşünün ki geçmişi Coca Cola kadar eskilere dayanan dünya devi firmalar ürünlerini belli periyotlarda yenilemek,ürün gamlarını sürekli geliştirmek zorunda kalmışlardır,örneğin Ford'un 100 yılı aşkındır aynı otomobili bir kaç kez değişiklik yaparak sattığını düşünmek bile bizi sıkıntıya sokmaktadır.Başarı şudur ki günümüzde hala formülü bilinmediği öne sürülen,sağlığa zararı konusunda tartışmalar olan bir içeceğin bir firmayı dünyanın en değerli 10 firması arasına sokmasıdır.Bunun altında Coca Cola her sene bütçesinin 3'de 1'ini reklama ayırmasının da payı büyüktür.
Esasinda Coca Cola, pazarlama esnasinda kusursuz bir dunyayi degil, siradan insanin hayat icerisinde kendine yaratabilecegi neşeli, coskulu anlari öne cikarir,böylece bu içecek kendisini dünyadaki herkesin içebileceği evrensel bir içecek konumuna getirmiştir ki dünya çapında yapılan araştırmada Coca Cola şisesinin bilinirliği yumurtanın şekli kadar yüksektir.Firma herkesin içebilceği bu ürünle lüks olmayan tüm insanları keyif alabileceği bu ürünü tüketicilerin zihnine uyguladığı reklam politikası ile kazımıştır.Kişisel pozitivizmin beraberinde reklamın öznesi olarak her zaman Coca Cola vardir,reklamlarda ya şirin gelecek,sanal öğeler-kutup ayısı,yavrusu- ya da siradan insanlar büyük çoğunlukla gencler bulunmaktadır. ne kadar eskiye gidersek gidelim, ister afislerde, ister tv reklamlarinda benzer bir hava vardir.Geçmişe baktığımızda lüks arabaların,görkemli evlerin olduğu reklamlar hatırlamamaktayız! Kimse Coca Cola'yı emperyalizmin bir parçası olarak gösteremez,bağımlılık yaptığı kesin olarak kanıtlamamasına rağmen herkesin seçiminde özgür olduğu bu ürün her geçen yıl satışlarını artırmaktadır.
Dünya devi bu firmanın en tepesine bir Türk'ün Muhtar Kent'in geleceğinin açıklanması Türk basınının bu firma ile ilgili haberlere olan ilgisini daha da arttırmıştır.Açıkçası hangi sektörde olursa olsun pazarını-global- domine eden bir firmanın başına bir Türk Vatandaşının geçmesi insanlarımızın ne kadar başarılı olabileceğinin göstergesidir,bu bizim için güzel bir örnek oluşturmaktadır.Coca Cola'nın başına çift haneli büyüme rakamlarına sahip Rusya,Hindistan,Balkanlar,Ortadoğu ve Türkiye'den birinin geçmesi belki firmanın bu bölgeyi ödüllendirmesi olarak ta nitelendirilebilir.Firmanın %7 büyümesinde çift haneli büyüdüğü bu pazarları göz ardı etmesi tabi ki beklenemez,ama bu pazarların bulunduğu bir ülke vatandaşına bu görevi vermesi Muhtar Kent'in başarılı kariyerini de gölgeleyemez!
Coca Cola'nın Türkiye'yi Avrasya'nın merkezi haline getirecek olmasının da tamamıyla Muhtar Kent ile ilişkilendirilmesinin yanlış olduğunu düşünmekteyim.Karar mercinin en üstündeki insanın bu bölgede kendi ülkesini desteklemesi beklenir ama Türkiye'nin lojistik açıdan bu bölgeye hakim olması ve yetiştirdiği üst düzey yöneticilerin Avrasya'yı yönetebilecek kabiliyette olması gerçeği göz ardı edilemez.Tüm bu avantajları ile Türkiye'nin bu bölgedeki merkez konumunda olması diğer ülkeler tarafından yadırganmamalıdır.Türkiye konuşlandırılacağı bu konumun hakkını verecek potansiyele sahip bir ülkedir.

No comments: