Tuesday, May 27, 2008

LIKE ME… LIKE ME NOT: THE ROLE OF PHYSICIAN LIKABILITY ON SERVICE EVALUATIONS

Rama K. Jayanti and Thomas W. Whipple, Journal of Marketing Theory and Practice, vol. 16, no. 1 (winter 2008), pp. 79-86.

The study is about the influence of physician likability on service evaluations. An experiment was conducted to examine the interaction between physician likability and competence by manipulating likable versus dislikable and positive versus negative performance. They use two hypotheses to specify research expectations for the disordinal interaction effect of service performance and physician likability on service evaluations. For hypothesis 1, given positive performance, a highly likable physician (compared to a dislikable physician) used and given negative performance, a highly likable physician (compared to a dislikable physician) for hypothesis 2. The results suggest that physician likability can enhance service evaluations. The facilitative effect of likability judgments may be especially important for service categories that suffer a reputation for mediocre service such as airlines, accountants, health care etc. In the positive performance condition, likability influenced overall service evaluations. However, in the negative performance condition, likability became a liability rather than an asset. It is important to note that a likable, positive performing physician received the highest evaluation in the study. It is significantly higher compared to a dislikable, positive performing physician. However, overall evaluations of a dislikable, positive performing physician are significantly higher than evaluations of a likable, negative performing physician. If we look the study by perspective of marketing, we can use this information. Positive performance complements likability and bolsters consumer satisfaction. However, the same likability without concomitant competence can irritate consumers. Tactical marketing decisions concerning likability training should be thought out carefully and should be implemented only as a part of a high-quality service delivery program. Managers have to work extra hard to make sure that service performance is of high quality and that the consumers is happy with the service. These strategies work only when the core performance is delivered to the satisfaction of the customer. Hospital marketer can use physicians’ likabilty as a tool for customer retention. As a part of a likabilty-management strategy, hospitals may want to promote physician likability among their customers through soliciting referrals from satisfied customers as well as featuring them in their advertisements.

MERVE ERDOĞAN - 107604005

INTERNET ÜZERİNDEN TELGRAF ÇEKİLEBİLECEK

27.05.2008

İnternet ve e-posta kullanımının artmasıyla birlikte unutulmaya yüz tutan ve neredeyse mazi olan telgraf hizmeti, PTT Genel Müdürlüğü'nce 'Telgraf çekmek hiç bu kadar kolay ve renkli olmamıştı' sloganıyla yeniden canlandırılıyor.
Hayata geçirilen 'e-Telgraf' projesiyle 'www.ptt.gov.tr' adresine girenler sevenlerine buradan telgraf yollayabilecek. Yetkililer bu projenin telgraf kullanımını tekrar canlandıracağını belirtiyor. Siteyi 'tık'layıp sevdiklerinize telgrafla sürpriz yapma işlemi ortalama 3 dakika sürüyor. Telgraflar için 10 hazır şablonun bulunduğu ve göndericinin bunlardan birini tercih ettiği sitede, telgrafa arzu edilmesi durumunda fotoğraf da basılabilecek. Ücretlendirme ise telefon aboneliğine yansıtılacak. PTT Mersin Başmüdürü Abdullah Yüksel, proje ile telgraf kullanımının tekrar canlandırılacağını tahmin ettiklerini kaydetti. İnternet üzerinden telgraf yollama işleminin 2 aşamadan oluştuğunu anlatan Yüksel, sistemin işleyişi hakkında şu bilgiyi verdi:
"Birinci aşamada, e-Telgraf linki ile ulaşılan formda istenilen bilgiler doldurulduktan sonra ön kayıt butonu ile ikinci sayfaya geçiliyor. Bu sayfada ilk sayfada girilen bilgiler bulunuyor. Kullanıcı son kontrolleri yaptıktan sonra hata varsa geri dön butonu ile geri dönerek yanlış olan alanı düzelterek tekrar kontrol sayfasına geçiyor ve bilgilerin doğruluğu sağlandıktan sonra kayıt işlemi tamamlanıyor. Kayıt işlemi sonucunda telgrafınız için 6 karakterden oluşan telgraf kodu verilir. Telgrafınıza ait olan kodu bir yere kaydederseniz daha sonra telgraf hakkında bilgi alabilmeniz için gerekli olacaktır. İkinci aşamada ise, ön kayıtta vermiş olunan telefon numarası telgraf memuru tarafından aranarak telgrafınızın onaylanmasını sağlayacaktır
."

Kaynak:Zaman
http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?id=6526


YORUM: Gelişen teknoloji ile birlikte hayatlarımızın da her geçen gün değişmekte ve yenilenmekte olduğu bir dönemdeyiz. Teknolojik gelişmelerin en çok hissedildiği sektörlerden biride hiç kuşkusuz iletişim sektörü. Internet kullanımının yaygınlaşması ile MSN ve e-mail, iletişimin vazgeçilmez unsurları konumuna geldiler. Artık insanlar görüşemedikleri yakınları ile MSN aracılığı ile görüntülü konuşabiliyor ve e-mail aracılığı ile gerekli mesajlaşmalarını rahatça yapabiliyorlar. Hal böyle olunca; unutulmaya yüz tutmuş, eski iletişim araçlarının yeniden yapılandırılması ve teknolojik olarak donanıma kavuşturulması gerekliliği doğdu. PTT Genel Müdürlüğü’nün başlattığı “e-telgraf” projesini gerçekten çok yaratıcı buluyorum. Bu uygulama ile artık neredeyse hiç tercih edilmeyen, ürün yaşam eğrisinin iniş safhasındaki bir ürünün farklılaştırılarak tekrar kullanımının canlandırılması amaçlanmış. Kampanya için hazırlanan slogan da kampanyanın sağladığı kolaylığı ve çeşitliliği net bir şekilde ifade etmiş. Projenin hayata geçirilmesi ile tüketicilerin uygulamaya ilgi göstereceklerini ve telgraf kullanımının artacağını düşünüyorum.

MERVE ERDOĞAN - 107604005

No comments: