Wednesday, May 28, 2008

Source:JOURNAL OF MARKETING COMMUNICATIONS 10 183–193 (September 2004), CATHRINE JANSSON & NIGEL MARLOW&MATTHEW BRISTOW;The influence of colour on visual search times in cluttered environments;


Establishing designing and color are very important features to increase impact of product for purchasing. Customers are being affected by colors and design of products. Also, design is also attracting consumers’ attention and charm to purchase. Lots of products have similar designs and these are confusing the customers. This situation creates clutter environment on customers and this have %50 impacts on purchasing products. Colors exercise powerful effects and reactions on instincts. Colors can add meanings to products and it can help to predict choices of consumers’ behavior. Marketing objectives and desire of consumer’s influence the choice of color in marketing communications. If companies want to attract attention they should not use the cold color. In contrast, they should use any other color than white and black. In other words, some colors are quicker than other to attract attention. According to the article, in figure-2 interaction effects; green and turquoise higher than other. For example red color is more attractive for chocolate or candidates products. This color sends a stimulus to consumers. In addition, some researches are showed that customers decide on purchasing in three seconds. Thus, careful use of colors can contribute not only to differentiating products from competitors, but also to influencing feelings to attitude towards certain productsFor this reason shape and color are important factors for consumer behaviour.

DERYA DOĞANER
107604212


Haber Kaynağı: http://arama.hurriyet.com.tr/arsivnews.aspx?id=8575910

’Sıfır şeker’ işe yaradı light kola pazarı büyüdüPEPSİ’nin Max’ı piyasaya sürmesinin ardından Coca-Cola’nın sıfır şekerli Zero’yu çıkarması, light pazarının yüzde 28 büyümesini sağladı. Coca-Cola, Zero’yu pazara sürerek, light kola alışkanlığı olmayan erkeklerin şekersiz, kalorisi düşük kolalara talep oluşturmasını sağladı. LIGHT kola içme alışkanlığını erkeklere de kazandırmak için Pepsi’nin geçtiğimiz yıl Max’ı piyasaya sürmesinin ardından Coca-Cola’nın şubat ayında sıfır şekerli Zero’yu Türkiye’de de pazara sunması, light pazarının yüzde 28 büyümesini sağladı. Sıfır şekerli ürünlerin bu büyümedeki payı yüzde 18’e ulaştı. Bunda da kola üreticilerinin uygulamaya koyduğu reklam kampanyaları etkili oldu. Pepsi Max reklamlarında manken Aysun Kayacı ve söz yazarı Aysel Gürel’in sürücülere şeker ölçümü yapan polisleri, Coca-Cola Zero’nun reklamlarında ise Uğur Yücel’in gönüllü açıklama yaptıran bir mafya babasını canlandırması, light kola alışkanlığı olmayan sağlığına ve kilosuna önem veren erkeklerin şekersiz, kalorisi düşük kolalara talep oluşturmasını sağladı.1.4 MİLYAR YTL: AC Nielsen’in araştırmasına göre, 2 milyar 93 milyon YTL’lik meşrubat pazarının 1 milyar 474 milyon 448 YTL’lik kısmını kolalı içecekler oluşturuyor. Bunun içinde light kolalı içeceklerin payı ise sadece 81 milyon 253 bin YTL’de kalıyor. Bu da, erkek tüketicilerin light ürünleri tercih etmemesinden kaynaklanıyor. Erkeklere de bu ürünleri tükettirmenin yolunu farklı tat ve ambalajda bulan üreticiler, çarpıcı reklam kampanyalarıyla erkekleri şekersiz ve az kalorili ürünlere yöneltmeyi başardı. Bunun sonucunda yüzde 28.5’le gazlı meşrubat pazarında en hızlı büyüme gerçekleştiren ürün light kolalar oldu. Bu ürünü yüzde 27.7’yle meyveli gazlı içecekler izledi.ERKEKSİ KOLAYLA KIZIŞIYOR: Her yıl ortalama yüzde 10 büyümme gerçekleştiren kolada yeni piyasaya sürülen sıfır şekerli erkeksi ürünler, light kola pazarında büyüme oranının yüzde 30’ları zorlamasını sağladı. Coca-Cola ve Pepsi’nin yanı sıra Bixi, RC ve Kristal gibi yerli kolalı içecek üreticilerinin de rekabet ettiği pazara, 2003 yılının temmuz ayında giren Ülker Grubu, Cola Turka ile pazardan pay kapmaya çalışıyor. Rekabetin kızışmasıyla birlikte 2003’te yüzde 35 büyüyen pazarda son 5 yıl içerisinde 600 milyon litrelik büyüme sağlandı. Türk tüketicileri damak tadı olarak genellikle klasik kolayı tercih ediyor. Light ürünleri ise genellikle kadınlar içiyor. Light kategorisini yeniden tanımlamak zorunda kalan üreticiler yeni ürünlerinde klasik kola tadını yakalayıp, şekersiz ürünlerine erkeksi bir tarz kazandırma yoluna gidiyor. Rakamlarla kolalı içecek sektörüTürkiye kolalı içecek toplam gazlı içecek pazarının yüzde 66.8’ini oluşturuyor. Yılda 1 milyar 262 milyon litre kola tüketiliyor.1955’te üretilen Nur Kola’yı, 1964 yılında Coca-Cola ve Pepsi izledi. Bu markalara daha sonra Bixi, RC ve Kristal gibi yerli markalar eklendi.2003’te Çamlıca’yı satın alan Ülker, Cola Turka’yla pazara girdi.Türkiye’de kişi başına yıllık kola tüketimi 30 litre. Kola pazarında satışın yüzde 49’u bakkallarda, yüzde 29’u süpermarketlerde gerçekleşiyor.Zero, 22 yılın en büyük yeniliğiPEPSİ’nin geçen yıl piyasaya sürdüğü sıfır şekerli Pepsi Max ürünü sadece 1 kalori içeriyor. Coca- Cola’nın şubat ayında Türkiye’de satışa sunduğu sıfır şekerli Zero ise sıfır kalorili. Coca-Cola, Zero’yu son 22 yıldır yaptığı en büyük yenilik olarak görülüyor. En son 1986’da Coca-Cola light piyasaya sürülmesinin ardından Coca-Cola portfoyündeki en önemli atılım olarak nitelendiriliyor.Türkiye, önce Nur Kola’yı tanıdıTÜRKİYE kolayla ilk olarak 1955 yılında Erbak Uludağ’ın ürettiği Nur Kola’yla tanıştı. 122 yıllık geçmişi olan Coca Cola ve 110 yıllık geçmişi olan Pepsi, 1964 yılında itibaren Türk pazarına girdi. Coca Cola Türkiye pazarındaki liderliğini korurken, pazarın diğer iki büyük markasını Pepsi ve Cola Turka oluşturuyor. Kola satışlarının yüzde 49’u bakkallarda, yüzde 29’u süpermarketlerde gerçekleşiyor


Yorum:Coca Cola’nın; Zero’yu piyasaya sürmesinin başlıca sebebi haberden de anlaşılacağı üzere pazarda ki diet ürünlerin satışındaki payın normal Cola lı içecek pazarının çok az bir bölümünü oluşturmasıydı. Bunun sebepleri üzerine giden Coca Cola ve Pepsi diet ürünlerin bayanlar tarafından daha çok tercih edildiğini gözlemlemiştir. İlk olarak Pepsi Max ile başladığı marka iletişiminde erkekleri ön plana çıkarmış ve hedef kitleyi değiştirmiştirmeyi amaçlamıştır. Fakat ürün Coca Cola-diet den çok fazla farklılaşamamıştır. Pazardaki light ürün satışlarının azlığı devam etmiştir. (Geçen yıl Pepsi max in piyasaya çıkması ve zero nun şubatta piyasaya çıktığı düşünülürse) Sonrasında hem rekabet hem de satışları arttırmak amacı ile Coca Cola, zero yu piyasaya sürmüştür. Delikanlılığı bozar, ben light erkek miyim vb kaygılar nedeniyle "coca cola light" sipariş edemeyen erkeklere yönelik ürün adı. Light kelimesinin insan ve özellikle erkek üzerinde yarattığı anlamsız hafiflik yüzünden siyah kutsunda ve light kavramından uzak şekilde yeniden ortama bırakılmış yeni bir ürün.Marka iletişiminden de görüldüğü üzere; reklamlarda Uğur Yücel ‘in sert bir mafyavari karakterini canlandırması da hedef kitleyi çok net belirlemiştir. Bunun yanı sıra reklamlarda tat duygusunun öne çıkarılması ve sadece görsellerinde erkeklerin yer alması da markanın öncelikli erkek olmak üzere gene bayanları da unutmadığını göstermiştir. Şubattan bu yana Coca Cola nın, zero ile light pazarını %28 büyütmesi ise büyük bir başarıdır. Buradan da görüldüğü gibi Pepsi nin max için yaptığı yatırımlar da şimdilik zero ya yaramış gibi gözüküyor.

DERYA DOĞANER
107604212

No comments: