Wednesday, May 28, 2008

Omo'dan yepyeni bir iletişim

http://www.unilever.com.tr/ourbrands/casestudies/kirlenmekguzeldir/

Kirlenmek hayatın doğal ve pozitif bir sonucudur. Kirlenmek öğrenmektir, keşfetmektir, eğlenmektir, hayatı tanımaktır. Kirlenmeden yaşamak, öğrenmek mümkün değildir. Özellikle büyüme çağındaki çocukların sağlıklı gelişiminde lekeleri dert etmeden özgürce hareket edebilmeleri çok önemlidir.
Kirlenme olgusunu psikolojik ve sosyolojik boyutları ile ele alan OMO, özellikle çocukların spor yaparken ve oyun oynarken hayatı tanıdıkları ve keşfettikleri, bunu yaparken de doğal olarak kirlendikleri gözleminden yola çıkıyor. OMO, kirlenme özgürlüğü ile çocuklara hayatı tanımaları ve arkadaşlık, paylaşma ve kendine güven duygularını geliştirmeleri için fırsat yaratmayı amaçlıyor.
Yıllardır tüketicilerinin günlük yaşamlarına katma değer sağlamak için çalışan OMO aynı amaç, özgüven ve yeni bir iletişimle annelere şöyle sesleniyor:
"Bırakın çoçuğunuz kişisel gelişimi boyunca özgürce öğrensin; öğrenirken keşfetsin; varsın keşfederken üstünü başını kirletsin. Çocukların üstlerini kirletmeleri onların kişisel gelişmelerinin çok doğal bir sonucudur. Önemli olan kir değil, çocuğunuzun kazandığı deneyimdir. Siz kiri hiç dert etmeyin; çünkü OMO varsa, kirlenmek güzeldir."

YORUM: OMO, “kirlenmek güzeldir” sloganıyla çocukların yaşamına ve bazı kavramlara farklılık getirdi. Toplumun aklındaki kirlenme, pis olma kavramının yerini özgürlüğün, dolu dolu yaşamanın almasını sağladı.
OMO’nun bu kampanyasının çok başarılı olduğunu, ve toplumumuzdaki annelerin leke korkusunu yıktığını düşünüyorum. Bence OMO bu mesajıyla sadece çamur ve boya lekelerini geçirmeyi taahhüt etmemiş; tüketicilere “en korktuğunuz lekelerle bile başa çıkabilirim” güveni aşılamıştır. Sağladığı güven duygusu ile pazardaki konumlandırmasını güçlendirmiştir.

Pınar DOĞAN
107604025

No comments: