Sunday, May 25, 2008

Sony'i zarara sürükleyen oyun

15.05.2008

Japon elektronik devi Sony, 2008'in ilk çeyreğinde 45 milyon dolar zarar açıkladı.

Playstation 3 'ün pazar payını kaybetmesi zararın ana nedeni olarak gösteriliyor.

Dünyanın ikinci en büyük tüketici elektroniği üreticisi Sony yılın ilk çeyreğinde 45 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı. Sony'nin ilk çeyrekte zarar yazması Japon ekonomi çevrelerinde 'sürpriz' olarak nitelendirildi.

Uzmanlara göre şirket bu zararı elektronikten değil, Playstation 3'ün Nintendo Wii karşısında pazar payı kaybetmesine bağlıyor. Playstation 3'ün pazar payı kaybetmesinin başında ise pahalı oyunlar geliyor.

Kaynak: http://www.mediacatonline.com/tr/news/details.asp?a=1&id=6437&page=3


YORUM

Konu hakkında yaptığım araştırmalara göre Sony’nin bir adet PS3 malzeme ve montaj maliyeti toplam 800 USD civarında. Satış fiyatları ise ülkeden ülkeye değişmekle birlikte 500-750 USD arası gözüküyor. Yani Sony, her durumda PS3 satışından direk olarak zarar etmektedir. Ayrıca bu zarar kabloları, kontrol cihazını ve ambalajı dahi içermiyor.

Bu durumun yanı sıra, Sony’nin PS3 cihazları perakendeciler aracılığıyla satıldığı fiyatlarda Sony bu fiyatın sadece bir kısmını alıyor. Bu da birim cihaz başına düşen zararın daha da artmasına yol açıyor.

Sony PS3 fiyatlarını zararı da göze alarak düşük tutmaya çalışırken, bel bağladığı ve asıl karı beklediği ürünleri ise yine bu konsola ait oyunlar. Oyunların satışından ciddi kar elde eden Sony, bu sürekliliği sağlayabilmek için pazarı da elinde tutmalı. Fakat, oyun fiyatlarının çok yüksek seviyelerde olması Sony’nin müşterilerini Nintendo ve Microsoft firmalarına kaptırmasına neden oldu. Bilindiği gibi aynı pazarda Nintendo Wii ürünüyle, Miscrosoft ise Xbox ürünüyle yer almaktadır.

Sony’nin bu zor durumdan kurtulabilmesi için pazarlama stratejilerini çok doğru biçimde ve seçerek oturtması gerekiyor. 4P’den 4C’ye planlı ve detaylı bir geçiş programı hazırlayarak müşterinin ihtiyaçlarına yönelmesi ve bu doğrultuda adımlar atması gerekiyor. Özellikle oyunlarındaki fiyatlandırma stratejisini gözden geçirerek premium stretejiden vazgeçerek en azından good-value strategy uygulamasına geçmelidir diye düşünüyorum.


Burak Eryılmaz - 107604155


No comments: